In my life

In my life

torsdag 24 januari 2013

Ser ut...

Solen skiner, himlen är blå... vad det är skönt att leva då. Eller?
Just nu längtar jag till sommaren när jag sitter och tittar ut genom fönstret. Sol, värme, irriterande skrattmåsar, glass, plåstriga barn, mellis i lekparken, bad och glada barnskratt...
Nu är det vackert då man tittar ut. Men förbannat kallt. Bara -6 grader här i Skåne men det räcker för att frysa in till skelettet. Tänk uppe i Norrland...Jag hade ju dött! Skulle aldrig klara av att bo där uppe året runt. Men så klart, en vinter i Norrland med skidåkning hade jag velat prova på någon gång.

Nu bor vi ju mittemot Dalbybadet så i sommar blir det sommarkort där så familjen kan gå dit när vi vill. Det blir inget meck heller. Man packar med det man ska ha och går över gatan. Perfekt. Theodor sa igår att han kan ju t.o.m gå i badshortsen till badet och byta om hemma. Det tyckte han var toppen ;-)

Ja, till sommaren känns det som att det är lång tid. Det är det ju också.....snart februari. Sen är det ju "bara" 4 månader kvar till sommarlovet. Ja, jag längtar i alla fall och jag tror inte jag är ensam. Eller?


Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar