In my life

In my life

lördag 30 mars 2013

Påskafton

Påskaftons morgon börjades med presentjakt eftersom påskharen hade varit här i natt och lämnat påskpresenter ;-)  Det var en spännande jakt och barnen blev nöjda med sina presenter. God frukost med ägg förstås (som om vi aldrig äter det annars) och efter frullen körde jag till Skrylle och tränade/solade. Jag var ganska så trött eftersom jag hade varit uppe till halv två i natt, tack vare en kopp kaffe (ja, jag blir skitpigg rent ut sagt) och därav blev den ett sådär träningspass men ändå skönt att röra på sig en stund.

När jag kom tillbaka hade våra fd grannar kommit hit och barnen lekte med varandra. De gillar varann supermycket, så det är kul när vi ses. Vi bestämde även att de två ska sova över här nästa helg, för Lisa o  Kalle skulle till Helsingborg på konsert, så lilla Emmsan 8 månader och Lea 2½ ska sova här. Det blir kul, spännande, mysigt och säkerligen lite kaotiskt också vissa stunder haha. Från 3 till 5 barn över en natt :-)


Efter lunchen körde jag och barnen till Malmö och Emporia. Barnen var jätteglada, alla tre.Trots mycket folk, rulltrappor och butiker överallt och Ella ville gå själv vissa stunder, så gick det väldigt bra. De lyssnade, lydde och gjorde precis som man sa....Och ingen gnällde. Inte alls. Jag var i chock men fy va skönt och vad roligt det är att vara iväg med dem då. Dem uppskattar det och jag uppskattar det. VI blir ett bra team.




 Inne i leksaksbutiken Hamelys (Londons kända leksaksbutik) på Emporia
finns massa roligt som inte finns i vanliga leksaksbutiker annars. Plus att de demonstrerar
massa saker, man får prova dem och de gör grejer åt barnen. Jätterolig och fin butik!
Theodor hittade en snygg hjälm haha


 Lite vattenlek hade de idag också. Väldigt poppis bland alla tre kan jag säga ;-)

 Sonja björn (för er som sett underbara filmen Madagaskar 3) haha...
Älskar den björnen i filmen alltså!! Älskar filmen över huvudtaget.


 På översta plan inne på Emporia kan man gå ut och vandra på en stor takterass där det även
finns en trappa upp till en utsiktsplats. Där ser man långt och Öresundsbron syns nära, vilket barnen
tyckte var coolt.


Ella i sina ny fina outfit från Pomp De lux. En heldress utan ärm och korta ben
plus koftan med trollsländan på ryggen. Så himla fint.
Kolla in Pomps kläder HÄR om ni vill se underbara kläder till barnen!





Kram!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar