In my life

In my life

måndag 18 mars 2013

Klass 2-varning...igen

Vabbandet för den lilla tjejen här hemma har gått i byggandets och målandets tecken. Duplo och att måla med färgpennor är nog det bästa Ella vet just nu. Hon är hemma idag på grund av ögoninflammationen men i morgon ska hon till förskolan igen eftersom hon då inte smittar längre.
VI skulle köra och tanka innan och det är verkligen storm ute idag! Ella kunde knappt hålla balansen ville bli buren. Istället för en planerad tur till en lekpark efteråt så fick det bli hem och mysa istället.
Synd eftersom hon var så glad när jag sa att vi skulle gå ut och hon hämtade själv kängorna och mössan...






Vi målade vykort istället som nära och kära kan få och Ella hjälpte till att grädda pannkakor. Standard maten då barnen är sjuka. Snabbt, enkelt, gott och barnens favorit, så man vet att de äter. Perfekt!

Nu innan vilan så kollar vi på Pippi och ja, jag bloggar lite. De där Pippi filmerna har man ju sett i ett antal år. Typ 15 år! Haha. Innan jag fick Theodor var jag jätte ofta barnvakt och de barnen ville alltid se på Pippi. Sen kom Theodor som gillade Pippi tills han var 5. Lagom då Ville var 1 år och började tycka om den lilla rödhåriga tjejen han också. Å så nu har vi Ella som älskar Pippi.
Joråsåatte.....



ÄLSKAR färska blommor i hemmet



Läste nyss på Aftonbladet att de varnade för storm i Skåne. Nähää??! Och tydligen så ska det bli ännu värre framåt kvällen. Snöstorm! Jag vill bara gå i ide och komma ut i maj igen. SÅ j***a trött på kylan och snön nu. Men vem är inte det? T. o. m ungarna är ju supertrötta på detta skitväder.


SItter och funderar på sommaren. Vad vi vill hitta på med barnen. Theodor kommer vara rätt länge hos sin pappa, då han har semester, så det blir nog 4 veckor utan honom :-(  Men jag åker till Växjö och träffar honom så klart under tiden. Det gick bra förra sommaren.
Jag och Ida ska i alla fall åka med de små till Göteborg och gå på Liseberg. Sen blir det eventuellt High Chaparall och så Stockholm, veckan då priden är. Det är väl det som är bestämt. Ganska skönt att inte ha massa inplanerat och bara kunna ta dagen som den kommer. Förra sommaren hade vi varje vecka inbokat så när vänner frågade om vi kunde ses så...nä, det gick inte att hitta tid. Det var så tråkigt, så i år kör vi mer spontant tror jag. Man vill ju hinna med så mycket som möjligt och när det är fint väder vill man ju bara iväg på utflykter och hitta på massa skoj med barnen. Åh vad jag längtar till det blir varmt ute!


Nu ska jag ta min lilla trollunge och försöka få henne att vila middag. Blir nog svårt eftersom hon inte verkar ett dugg trött haha. Men vi får väl se ;-)


Kram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar