In my life

In my life

torsdag 21 mars 2013

Å rakt ner i diket...

Resan till dagens jobb i Ystad gick inte riktigt som planerat.
Minuterna efter att jag hade skickat en bild till Ida med snövallarna längs vägen så ser jag hur chaffisen håller på att köra in i bilen framför.
Satt framme i "gubbsätet" och hann tänka "fan, han kommer köra in i bilen"... Men istället för att köra in i bilen framför så gjorde han rätt och körde rakt ut i snön istället. Jag hann tänka där också att "håll i dig, det kommer ta tvärstopp".

Jo, stopp tog det! Och inte bara stopp...bussen gled ner mot sidan och fastnade i en snödriva. Helt snett. Fast.

Jahapp.. Dem bak i bussen fattade nog inte riktigt. Chaffisen tittade på mig och jag sa att, det är ingen fara. Det är inte ditt fel utan väglaget, så tänk inte att du gjort fel.
"Tack", sa den unga killen och ställde sig upp för att höra så ingen gjort sig illa.
Ingen skadad. Han ringde ett samtal och inom fem minuter syntes blåljusen. Vi kom ut och fick åka med en ersättningsbuss. Lite chockad över hur man liksom såg hela händelseförloppet men glad att det inte gick fortare på vägen eller att någon skadade sig.

Så nu sitter man här mätt och go i polisuniform efter dagens första tagningar. Vi i teamet pratar om allt möjligt i pauserna. Några pratar om mobiler, någon löser korsord, några diskuterar relationer på allvar i låg nivå, några spelar kort.. Matkoma på vissa och rastlöshet hos vissa och jag har precis haft ett samtal med en "polis kollega" som har gått på stunt skolor i USA. Coolt. Så nu vet jag ett och annat som jag många gånger funderat på när jag tittat på film :-)
Man lär sig något nytt varje dag!

Jag trivs!

Kram!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar