In my life

In my life

onsdag 27 mars 2013

Lillelördag i Lund

Idag var det dags för Ellas livs första påskfest. Mysigt och roligt tyckte mammorna och säkerligen Ella också när hon väl var där. På förskolan var platsen festen var på och de hade lekt, pysslat, dansat, sjungit och ätit god mat och chokladpudding till efterrätt. Så lilla tjejsbun, hon hade nog jätte roligt, det tror jag.

Efter jobbet hade jag en lunchdejt med Mikaela och hennes lilla Filippa. M ville köpa lite klänningar och ett par skor från Ralph Lauren som är för små till Ella, så det blev snack, lunch och affär på en dryg timme. Hon var sedan tvungen att åka och hämta sin son på dagis och jag likaså.




 Ella i mamma Idas gamla klänning. Mössa och stövlarna
var ett eget val till kvällens lek.

Efter kvällsmaten tog jag med två glada killar till Nova i Lund och köpte en balanscykel till Ville som vi så länge har lovat honom. Nu tyckte vi det var dags. Lagom till påskhelgen när vi ändå ska vara hemma och mysa. Varsin cykelhjälm fick de också på Stadium (kostar bara 75:- just nu) och så var det ta tre betala för två, i hela butiken så två glada killar fick med en fotboll hem också helt gratis.

Nu en timme senare sover alla tre barnen, Ida är och kör sitt BP pass och jag passar på att blogga lite innan jag tänkte lägga mig i ett varmt bad. Jag har gjort något med min höft. Känns som en kiropraktor skulle göra jobbet men jag har inte bokat tid så jag får göra det jag kan först. Värme brukar ju hjälpa.

I morgon jobbar jag kort dag (07-12) sen på em ska vi till min vän Veronica (Onka) och hennes familj. Vi tänkte påskpyssla med barnen och bara ha en mysig eftermiddag tillsammans. Det ser vi fram emot.


Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar