In my life

In my life

fredag 22 februari 2013

Vårfest!

Nu är jag så himla trött på vintern. Längtar till våren som tusan och ofta sugen på att baka och fixa...men vem ska äta upp allt? Vi fikar inte så ofta så då knackar man dörr eller skickar med tre bakelser till den och den och den... haha. Ja, sån är jag. Men man kan ju inte slänga det liksom!
Så idag på jobbet kom jag på den perfekta idén som jag många gånger tänkt på förr i och för sig.

Jag tycker ju det är jätte roligt att träffa nya människor. Tar ofta kontakt med människor och jag är inte rädd att ta kontakt med de jag vill lära känns bättre. Man lever bara en gång och ofta blir personer glada när man vågar gå fram och säga vad man tycker och tänker. Jag har aldrig blivit illa bemött i alla fall :-)

Jag har många vänner på fb som jag aldrig träffar och vissa har jag aldrig träffat live men skulle gärna vilja. Många vänner vill jag träffa oftare men tiden räcker inte till.
Så min idé idag som kom upp var att fixa ett barn-och föräldrakalas! Ett vår-kalas med massa glada föräldrar och förhoppningsvis lika glada barn haha...(det vet man ju aldrig).

Barn är ju spontana små prickar som kommer in i leken hur lätt som helst (oftast) och jag tycker då det vore jättekul om många barn blir inbjudna och deras färäldrar. Då blir vi vi som känner varandra sedan länge, vi som är bekanta och vi som aldrig träffats på riktigt. Visst vore det lite coolt!? Det tycker jag i alla fall :-D
Därför har jag nu skickat ut en inbjudan på fb och jag har bara fått positiv feedback på det hela.
Om man blir många får man ju vara i en lokal? Lite trångt här hemma :-)
Men det återstår ju att se hur många vi blir såklart. Vad kul! Detta ser jag fram emot och hoppas att vi blir ett gäng :-)

Så välkomna till en härlig fest ett fira in den kommande VÅREN!










KRAM!

2 kommentarer:

  1. Ååh va roligt, det hade jag oxå velat gå på. Fast jag har inte dig på fb. Hittade din blogg via Veronica (staffanstorp).

    Jag är likadan, träffar gärna folk och har inte svårt att ta kontakt :)
    Men så är man lite ny i dessa trakterna och man jobbar mest hela tiden och sen e de ju familjen som ska ha sin uppmärksamhet så känns som de e svårt att träffa nya människor.

    Men hoppas ni e bättre i familjen nu och slipper sjukdomar.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ååh va roligt, det hade jag oxå velat gå på. Fast jag har inte dig på fb. Hittade din blogg via Veronica (staffanstorp).

    Jag är likadan, träffar gärna folk och har inte svårt att ta kontakt :)
    Men så är man lite ny i dessa trakterna och man jobbar mest hela tiden och sen e de ju familjen som ska ha sin uppmärksamhet så känns som de e svårt att träffa nya människor.

    Men hoppas ni e bättre i familjen nu och slipper sjukdomar.

    Kram

    SvaraRadera