In my life

In my life

onsdag 6 februari 2013

STORT

Ofta gör mina barn mig stolt med olika saker de gör och utvecklas inom... Idag på morgonen var det äldsta sonens tur att göra mamma stolt!
Han kom upp när han hörde mig i morse, då alla andra låg och sov och sa att han hade legat i sängen och läst i en bok. "Jag har läst en halv bok nästan! Vilse i skogen". Jag hajjade först inte men när jag yrvaken såg vilken bok han hade i handen så blev jag jättestolt! Hans första riktiga bok som han själv tagit initiativ till att börja läsa i. KUL att intresset för att lära sig och bli bättre finns i killen. Innan har han bara suckat då jag nämnt att läxorna ska läsas och att han gärna kan få läsa sina böcker som han fick i julklapp.
Han gick raka vägen in till soffan och la sig och fortsatte att läsa tills de andra vaknade. Det bästa var att se även honom stolt över det han kunde/gjorde. Liten börjar bli stor.



 Theodor började dagen med att läsa...första boken i sitt liv :-)

 Medan lillebror med morgon rufset startade dageb med att bygga tårtor med Duplo.
En tårta till mamma Ida byggde han :-)

Innan jag började jobba var jag och tränade och Ida var hemma och pluggade.
Så jag gjorde en god kycklingsallad vi njöt av i tystnaden innan jag drog till jobbet.
Skönt att numera få lite egentid med varandra när hon pluggar och jag börjar på em.

I morgon är jag ledig så då ska småtrollen få vara ledig från förskolan. Theodor har ju skolplikt
men han föredrar ändå skolan och fritids oftast när jag är ledig på em.
Han går även på gymnastik på torsdagarna :-)


Snön faller lite utanför och jag är så trött på denna vinter nu. Det kommer vara blask och snö länge till, jag vet....Men jag längtar som tusan till solen visar sig var och varannan dag, solbrillorna och skinnpajen kan användas, vinterjackorna åker ner i förrådet, vårskorna kommer fram och det bästa av allt, när sopbilen kommer och tar bort allt grus och all sand på vägarna/gatorna. DÅ är det vår!
Har alltid haft negativ känsla gällande grus, så jag vet inte varför jag skaffade hund innan Theodor föddes?! Men det där smågruset under fötterna när man går hemma om barnen gått in med skorna...TUR det finns dammsugare ;-)


Kram!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar