In my life

In my life

måndag 18 februari 2013

Måleri målera tralalala

Idag hade jag en kort jobbdag. Tidig men slutade redan kl.12, så det var skönt. Möttes av tre glada barn när jag kom hem och när Ida stuckit till bibblan för att plugga så tog jag fram målargrejerna och gjorde skaparverkstad med barnen. Dagens att göra: Varsin tavla och en fot-tavla.

Barnen tyckte det var jätte kul och det eskalerade till slut haha... men varsin tavla blev det och dem var nöjda. Fot tavlan gjorde jag till en minnes tavla. Ni ska få se den också men jag har inte fotat den än.
Massa bus och lek i ett välbehövligt bad efter det och sen soff bus med alla soffkuddarna på golvet (som de VET att jag inte tycker om)...men de fick själva städa. Varför ska alltid de vuxna städa liksom?
Nä nä..när man vet att de städar på förskolan, så kan de hemma också. Så det så! ;-)


 Galenpanna! (med tröjan bak och fram..men vad gör väl det när man försöker själv)


 En som tar det här med att måla på största allvar :-)
Så försiktig och en färg i taget.. Duktig tjej.

 Härliga färger!

Efter tavlan blev det målning på både papper och på duken (lakanet)
*Detta var jätte roligt mamma" ! Sa bägge killarna :-)

 Detta får vi göra om tror jag minsann ;-)

Fina Theodor




Nu ska barnen snart i säng och jag skulle träna men jag har blivit smittad av Ellas halsont så jag vet inte
om det är så smidigt. Typiskt!! Jag som laddat hela dagen och inte tränat på över 2 veckor..suck.
I morgon får det bli en låååångpromenad med Ellsan i vagnen då de andra är på skola och förskola.

Kram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar