In my life

In my life

tisdag 19 februari 2013

Januari börjar året, vabuari kommer näst...

Ellas morgon började lika blind som hon gjort sen i fredags morse, så idag ringde jag BVC och fick komma dit och få utskrivet några droppar, så på torsdag kan hon gå till dagis även om hon har gegg i ögonen, för då smittar hon inte. Så vi får se om det dyker upp något nytt eller om hon kan gå till dagis o leka med sina kompisar och sina favorit-fröknar. En timme innan Ville och Thedodor skulle hämtas ringde de från Villes avd och sa att han var hängig, så ja... ännu en VAB-omgång. Visst är det härligt?!
Är sååå trött på denna j*la vinter som drar med sig baciller efter baciller... Det är verkligen VABruari som alla säger. Vem man än pratar med så är något barn sjukt....eller föräldrarna. Ella har smittat mig med sin hosta och ikväll på jobbet blev rösten lägre och lägre. Håller tummarna nu för att inte hamna i sjuksängen jag också. En promenad med Ella blev det i alla fall och sen jobb halva dagen.



 Djurparks-bygge pågick i förmiddags. Och givetvis skulle
Pippi tröjan vara på. Med hääästen på magen :-)
Ingen blöja på hela dagen och endast en liten blöt olycka.
Annars har hon gått och satt sig på pottan och kissat utan att man påmint.
Så stolt över vår lilla tjej!

 Mitt i allt byggande skulle hon dra av sig kläderna och bada!
Haha ja, denna lilla tös...så mycket energi och SÅDAN vilja.

Mini models *lilla hjärtat*




Hennes temperament är inget att leka med haha... hon vaknade runt 22 nu i kväll av ingenting och var helt hysterisk. Skulle inte vara hos varken mig eller Ida, inte i sängen och inte ha napp eller snutte. Bara skrek. Gallskrek. Arg som ett bi! Vet ej varför. Hon lugnade sig sen efter ett tag men har hon somnat än?
Näääj, som hon själv skulle ha sagt. Nu är klockan 23.30 och hon är vaken. Ligger dock i soffan bredvid mig. Hon är mammig på mig när hon e sjuk och Ville vill helst vara med Ida när han är sjuk.
Ella ska krama. Ligga och hålla om en och styr och ställer hur man ska ligga så hon ligger perfekt. Helst panna mot panna och näsa mot näsa. Mysigt men kan bli liiiite varmt ibland ;-)

Själv bakar jag tekakor mitt i natten. Lovade barnen det och när ändå Ida är upp och pluggar och Ella är vaken så kan ju jag lika gärna baka, eller hur!? :-)  Favorit tekakorna.
Nu...nuuu somnade hon. Hoppas hon får sova nu och slippa den dumma hostan.

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar