In my life

In my life

lördag 16 februari 2013

Lördag i skogen

Jag har vart sugen på att åka iväg och grilla med barnen i över en vecka nu. Idag gjorde vi slag i saken och åkte till Torup. Med oss hade vi Emelie och hennes tre små killar. Hennes fru var hemma sjuk och Ida är ju i Sthlm, så det blev vi och sex små barn. Barnen lekte och vädret var jätteskönt. Ingen blåst och nollgradigt. Vi gjorde upp en eld, grillade och barnen lekte och hade jätte roligt!
Vi har inte setts på nästan 1 år men det märktes inte på barnen. De var glada att ses och Theodor & Zacke började ha snöbollskrig meddetsamma.

När vi satt där så kom några tjejer och red förbi på jättefina hästar. Så supermysigt ut i snön och Ella började göra hästljud och var jätteglad. Trots sin ögoninflammation så var hon relativt pigg och lekte hon också. Både hon och Ville somnade i bilen på väg hem. VIlle vaknade halv sex i morse så efter uteleki  två timmar var han helt väck. Skönt med frisk luft i alla fall...och äntligen fick jag min grillning med barnen!




 Wille visar upp efterrätten!

 Grillad, kokt, stekt, rå, ugnsstekt.... Ella och Ville
älskar korv. Ella åt 2 idag och Ville nästan 5 !!

 Jättemysigt i Torup där vi var. Det låg ved som man fick ta och göra upp sin
egna eld. Vindskydd att sitta i och massa yta att leka på.
Dit åker vi igen!

 Theodor lyckades göra fyr tillsammans med Zacke.

 Pölse-mannen

 Tre busiga men goa killar

Emelie med lille Julian och Ella. Lite kul att vi fått tre barn var i jämna åldrar
då de kan leka två och två om de inte leker tillsammans...vilket de brukar.
De har roligt tillsammans våra killar...och tjej :-)



Nu kollar Theodor på världens sämsta film enligt mig, Sean Banan i Afrika. Alltså ärligt... VAD gör
Kikki Danielsson i den filmen? Snacka om att sänka sig rejält.
Ville och Ella leker i Ellas rum och jag är så slut i huvudet. Huvudvärk för att jag fått för lite sömn dessa tre nätter pga att Ella vart vaken och hostat sig genom dem. Stackarn... men jag tycker lite synd om mig själv också. Det ÄR tufft att sova för lite OCH ta hand om alla tre på dagarna och vara pigg o glad och hitta på saker.
Det är många som har det så, I know men man får klaga om något är jobbigt. Så det så ;-)


NU ska jag också lägga mig i soffan och vila ögonen i tio min...om jag har tur :-)


Kram!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar