In my life

In my life

söndag 24 februari 2013

Jobbhelg

Äntligen börjar söndagen nå sitt slut och jag checkar ut från jobbet den här veckan. En jobbhelg med sena kvällar och en fru hemma med två små och en hemtenta. Ja, ångesten fanns där i fredags men i morse när jag vaknade och hon hade blivit klar kl.02 i natt gjorde att jag blev stolt istället. Jag jan säga att jag aldrig hade klarat av att plugga på den nivån som hon gör. Allt som ska skrivas, allt man ska förstå och för att inte tala om alls tjocka böcker som ska läsas på kort tid. Jag fattar inte hur hon fixar det...Eller andra heller för den delen. Riktigt impad! Själv är jag jobb-tjejen :-D haha.

Har ialf vart en rolig dag på jobbet. Vart iväg på ärenden, shoppat lite nytt åt en och gjort/ätit sushi. Gott! Så jag bad Ida att vi kunde göra det nästa vecka. Fick godkänt på den ;-)

I morgon är jag ledig och jag hoppas innerligt att vädret är bättre då än idag. Har blåst iskalla vindar hela dagen och nu blåser det ännu mer! Ser inte fram emot att vandra hemåt i detta halv tio ikväll. 30 min lär göra mig till en vandrande inspinne.
Jag håller tummar och tår att barnen nu får vara friska. Jag ska nämligen ta tag i min träning igen i morgon. Har ju själv varit förkyld och hes förra veckan och fortf lite hosta men nää, jag måste träna! Abstinens! Får ta det lite lugnare helt enkelt och skippa löpningen på rullbandet. Tro det eller ej men några dagar nu har jag faktiskt l ä n g t a t efter att få löpa i plusgrader och barmark. Hoppas att denna längtan håller i sig några veckor till. Kom igen våren, kom igeeeen!!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar