In my life

In my life

söndag 10 februari 2013

Söndagskväll i Bergmanska hemmet

Ytterligare en vecka har tagit slut och jag har som sagt innan, jobbat i helgen. Theodor har varit hos sin pappa i Växjö och Ida har varit hemma med de små och hittat på saker och haft besök och barnen har fått träffa andra små polare. Vissa helger jobbar jag till 22 om kvällarna, denna helgen slutade jag 17.30 både lördag och söndag vilket var väldigt skönt. En enorm skillnad att sluta så tidigt mot så sent.

Har kommit hem och hört "mammaaaaa mammaaaa" i dörren *kärlek* och det värmer i hela hjärtat. Älskade små barn! Har hunnit äta mat med familjen OCH lekt OCH myst framför TVn innan läggdags för de små. Känns underbart.

Igår var det ju mello-dags och vi laddade upp med hemmagjorda hamburgare och lite candy i soffan efteråt. Barnen var nöjda och Ella svepte sitt godis illa kvickt haha. Det är ju synd att spara liksom ;-)
Vi var laddade inför alla låtarna och vi blev besvikna på resultatet som visade att SHW inte ens gick vidare. Det var ju en bra låt. En låt med lite GO i, som jag tycker om när det är mello. Sean banan visste man ju redan innan att alla ungar skulle rösta på och jag kan nog säga att jag gillade hans årliga bidrag bättre än förra året, så det var ju något positivt ha ha.

Efter mello så zappade vi över till TV4 där QX gaygala visades. Galan ägde ju rum i måndags uppe i Sthlm och jag tänkte ha gått. Ångrar att jag inte gjorde det men gå själv? Näee....
Nästa år, ska jag minsann vara på galan. LIVE!
Tycker det var så bra och helt otroligt fint att Kronprinsessan Victoria delade ut pris till årets homo.
Hon fick ett gigantiskt jubel när hon kom ut på scenen som nog fick många att fälla en och två tårar.

Mmm...otroligt bra !! STORT!




 Ella smaskar hamburgare...men osten var det godaste ;-)

En lite nanig kille. Goding.

 Ostbågar är poppis! Ella börjar få långt hår nu.
Kunde ha allt i en tofs igår :-)

 Tjejerna som nog blev lite besvikna dem också...

Idag körde jag soft stil på jobbet. Skönt med ett sådant jobb ibland.
Myskläder är tillåtet och idag var vi i badhuset så vad är inte skönare då
än att dra på sig sköna mysisar efter bad och bastu :-)


Nu sitter vi här med varsin dator, jag o frun. Hon pluggar (försöker hon få mig att tro hihi) o jag bloggar o kollar lite tips till sommaren, vad man kan hitta på. Långt dit men ja, gäller att vara ute i god tid ;-)

I morgon ska jag ta bussen kl.06 till Malmö på min lediga dag. Varför?
Joo, det är inspelning av BRON igen *tjohoo*.
Lång dag och kallt kommer det bli så vi ska vara ute hela långa dagen från 07-17 men vad gör man inte :-)
Jag tycker ju verkligen själva grejen är så kul! Bara att vara där... härligt gäng är vi också!


KRAM!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar