In my life

In my life

måndag 14 juli 2014

Syster på besök

Andra veckan på semestern har påbörjat och två är kvar efter denna. Känns skönt att ha lite ledighet till att se fram emot. Sparade några dagar också för att kunna ha i höst eller vinter när barnen är lediga. Jag är dessutom själv denna julen och funderar på vart jag ska vara eller vad jag ska göra. Inga barn på julafton. Ta in på SPA? Vara hos någon vän? Sitta o glo på film? Nej.. Något vill jag ju göra och jag har ju min familj i Växjö jag kan vara hos. Men ska jag fira jul vill jag ha julstämning, annars kan jag lika gärna åka iväg och göra något. Så det så :-)

Igår åkte min syster hem efter att ha varit här hela helgen. Så mysigt och så kul vi har haft! Vi ses så sällan och är ganska så olika i mycket men kul har vi och en sak är vi lika med... Vi båda älskar att gå i köpcenter och på stan. Så i lördags blev det 7 timmar på Emporia efter att ha lämnat av Theodor i Lund där hans pappa mötte honom. 7 timmar var ingenting... vi kunde nog gått längre men vi kände att vi nog hade gått i alla butiker vi ville. Vissa två gånger..man kaaan ju hitta något haha.

I fredags var det soligt och varmt så då befann vi oss på Dalbybadet hela dagen fram tills syrran skulle komma. Min vän Anna och hennes dotter Emma var där så barnen lekte. Emma och Theodor har gått i samma klass tidigare och Anna har varit Ellas förskolefröken fram tills nu på semestern, så det är kul vi har kontakten. Anna - bästa fröken!



 Ella åkte med i Theodors o Emmas "båt" på 1,80 djup, cool som hon är.

 Ville tar det lite mer easy och är helst i mellanpoolen (som tur är)
och där övade han på att simma jättelänge. Duktiga killen!

 I min älskade Nike bikini som nog snart gjort sitt..
Köpte den på flygplatsen i London 2009 då Ville var en liten
plutt i magen :-)

Mina små koldolmar värmer sig efter två timmars badande.

 Tja!

 Den gula mattan är Theodors favorit på badet och i fredags testade även
Ella den. Lite läskigt, tyckte hon det var..men ut på den igen skulle hon. Toka.

 Nöjd tjej med simbrillor och prinsesspuffar :-)

 Glass blir det såklart när solen gassar!

 När vi hämtat syrran i stan så blev det hem och fixa tacos.
Theodor tyckte det var mysigt att få egentid med mamma och moster.
Banan är väldigt gott i tacos! Bara så ni vet ;-)

Lite mys, bus och gos innan vi sa hej då till Theodor i Lund.
Han kommer tillbaka lagom till v.32 igen.
Hoppas du får en mysig semester hos pappa.
Vi kommer och hälsar på. Alldeles strax!


Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar