In my life

In my life

fredag 25 juli 2014

Kungsbygget

Idag körde jag och mina fina kollegor till Kungsbygget och äventyrade lite. Sommarrodel och zipbana stod på schemat. Har inte skrattat så mycket på länge. Ni är underbara!



Tre miffon on the road..och så lilla "hunden" hahaha.

Tyckte väl det luktade lite konstigt i lilla pärlan.. tyckte det var bäst att
bjussa Holivia på en liten läkerol ;-)

 På med säkerhetselen innan vi åkte bandvagnen upp för
skidbacken.

 Redo för ett åk på 85 meters fallhöjd i 70km/timmen.
Härligt!

 I en dammig vagn i 30 graders värme och typ 7km/i timmen åkte vi
upp i denna snygga bandvagn. Påminde mest om byggarna i
Fragglarna...för er som minns dem ;-)

 Olivia och jag...snygga som få.

 Där borta mellan granarna startade vi uppe på en platå.
Jag var först ut, sen Holivia. Ja, hon kallas så..internt ;-)
Själv heter jag Whola [woula] i hennes närhet. Arbetsnamn skulle man
också kunna säga hehe.


 Upp i det blå! Undrar varför jag flexar med fötterna haha... inte så att
jag var nära att nudda marken precis :-)

Vi åkte även sommarrodel. Fem åk var åkte vi och det var skoj!
Det gick undan eftersom man själv kunde reglera hastigheten och eftersom jag
alltid vill testa det som går mest, så gick det fort i svängarna.
Här filmade jag och det hade regnat innan sista åket så då fick man bromsa in lite.
Därav lite mindre fart.


Vi bestämde redan att vi skulle åka dit igen om ett par månader och då ta med barnen också.
Många små som åkte i föräldrars knä. Och eftersom det kan gå sakta är det perfekt för alla åldrar.
Zipbanan hoppar vi dock över nästa gång. Även om nog Tjajjsen inte skulle banga hahaha.


Kram på er!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar