In my life

In my life

onsdag 9 juli 2014

Lisebergsgryta

I morse tog väckte jag Theodor 06:30 och fick till svar: "Det är sommarlov! Jag får sova hur länge jag vill"! Jo, förvisso tänkte jag, men sa istället: "VI ska ju till Liseberg Theodor"!
JUST DET! Sa han och satte sig upp spikrak haha.

Fyra timmar senare var vi där, en halvtimme innan de öppnade kassorna och det hade redan blivit ganska lång kö, så jag var glad vi kom den tiden vi ändå gjorde. Åkpass på, sedan var det bara till att börja köa...
Det var cirka 40 minuter till varje åkattraktion och det var varmt att stå och vänta de minutrarna kan jag säga. Men det var helt klart värt det! 28 grader och som i en gryta det blir där bland alla byggnader och karuseller. Vi både och åt och drack väldigt lite idag när jag tänker efter. Men vi båda glömde nog bort det och ingen av oss var speciellt hungrig så det blev så. Vi satt ner 20 minuter på 12 timmar. Resten gick vi och stod vi i kö. Det känns i fötterna nu kan jag säga! :-)




Vi började med Lisebergsbanan. Den hade Theodor aldrig åkt. Försökte få upp honom
i den för 4 år sedan då vi var där men då vågade han inte. Idag åkte han och tyckte den var läskig
men vi åkte den fem gånger. Balder som jag tycker är underbar, var den han hade lovat mig att åka
om vi överhuvudtaget skulle åka till Liseberg (eftersom jag inte bara vill åka barnkaruseller och flumeride) och när vi stod i kön så vattnades ögonen och han var jätterädd inför den 70% lutande första backen i Balder. Jag sa att han skulle blunda och att han fick välja själv om han ville åka eller inte.
Men jag sa att jag tänker åka och i så fall fick han vänta där nere. Det ville han inte...så han åkte :-)
"Faan va läskig"! Var kommentaren efter och en tumme ner haha. Jag trodde det var kört för min introduktion men en timme senare ville han åka igen....och igen!! *lycka* haha.


 Tummen upp för Balder blev det sen ändå, tack och lov!
Kållerado är ju också en underbar goding som man måste åka.
Strunt i om man blir blöt! Det är ju det som är meningen :-)
Vi åkte den 3 gånger och blöta, det blev vi haha...



 Kaninöronsprovning i Lisebergsbutiken.
Där hade Ella älskat att vara :-)

 Några omgångar med radiobilskörning blev det också idag.
Vi krockade på och Theodor jagade en gammal man som körde.
Stackars lilla gubbe ;-)

 Klassikern från 1973 måste man ju åka när man är på Liseberg.
Den är så härlig och det är verkligen alla åldrar i den.
Och alla lika glada när de kommer ur stocken på slutet.
Människor med stort leende och dyngsura. Härligt!
Ville hade åkt Flumeride idag för första gången på Bakken också.
Ella och Ville var där med mamma Ida och Sandra.
Ella hade smitit in på de stora attraktionerna som bara Ville fick åka haha..tjajjsen.
Hon är modig den... åkte berg o dalbana själv. Ida fick iiinte följa med haha.


Vi skulle stannat till stängning kl.23 men åkte kl.22 istället eftersom Theodor hade jätteont i benhinnan på sitt ena ben. Inte så konstigt efter 12 timmars gående och stående kanske.. Han var tårögd, så ont han hade. Det blev en tur på ryggen till bilen efter förlust på kexchoklad-hjulet.
Men vad gör väl det när man haft en underbar dag!?
Tack älskling för en superdupermysig dag.
Du är fantastisk!
*kärlek*




Nu har jag varvat ner och hunnit bli lite trött efter bilkörningen. Kom hem kl.01.30 oc pigg som en lärka.
Nu har fåglarna börjat sjunga så jag får se om jag kan somna till den "ljuva" musiken.


Natti natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar