In my life

In my life

måndag 28 juli 2014

Minisar tillbaka i hemmet

Måndag och sista semesterveckan och den blir med mina små och kommer mestadels att vara i Stockholm, dit vi åker i veckan. Priden har idag börjat och jag ser fram emot att få vara där bland alla glada människor. VIlle ser fram emot att få åka till "Monna" som är moster. Han sa så när han var liten och det har liksom hängt med, så alla säger Monna till Lovisa :-)
Det ska bli mysigt att träffas. Vi gör ju inte det lika mycket längre eftersom det är barnens moster på Idas sida. Ska även till skärgården med min vän Linda, som bor ute på Värmdö. Ja, det blir mysigt hur vädret än är men jag hoppas att det är uppehåll såklart. Speciellt på lördag när paraden är.
Jag visade Ville och Ella i morse ett youtube-klipp från Priden förra året och sa att vi gick där då. Det mindes dem inte men när jag sa att vi ska gå där på lördag med flaggor, så jublade de bägge "JAAAAA", så det blir nog poppis! Spexar-Ville på pride...Kan bara tänka mig haha.




 Vi började dagen hemma i svala lägenheten och lite inlärningsspel där
Ella skrev bokstäver på Ipaden. Den gillade hon.
Sen begav vi oss till Dalbybadet efter lunch och hade en mobilfri eftermiddag
där med barnen, så idag togs inga bilder. Men badbilder har ni ju sett denna sommaren ;-)


 Kvällsmaten blev korv med bröd. Barnen är inte så hungriga i värmen och
jag vet att de älskar korv, så det är ett säkert kort, så man vet att de äter.
Dessutom kom jag in med maten då de satt o kollade bollibompa och Ville utbrast:
"Sicket kalaaas mamma"!!
Man blir så glad när så lite kan betyda så mycket.


 Så fort vi kom hem från badet skulle Ella ha på sig sin finklänning.
Så kalas, ja det blev det ju nästan :-)

Relaxparty för den här killen i den älskade fotbollströjan.



Nu sover barnen och själv kollar jag på "Lotta på Liseberg", kollar inredning/barnkläder/pyssel på nätet och snart börjar en Beck-film, så den tänkte jag somna till :-)



Kram på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar