In my life

In my life

måndag 21 juli 2014

Halmstad äventyrsland

I morse kom Ida och hämtade mig och de små för en endagsutflykt till Halmstad äventyrsland. Det var över ett år sedan jag och Ida gjorde något ihop och året som gått har varit tufft men har blivit bättre och bättre. Vår vänskap var starkare än att bara skita i barnens bästa och det är jag idag glad för.
Jag tycker jättemycket om Ida som person och jag är glad att just vi är föräldrar till våra småtroll som blivit till de individer som de är. Riktiga små spexande charmtroll!

Ville och Ella var jätteglada i morse när jag väckte dem och de sa flera gånger att vi skulle iväg alla. Detta betyder något enormt för dem. Jag och Theodors pappa har också gjort saker tillsammans tidigare och det är så himla skönt att kunna och att se glädjen och lyckan i barnen när det sker.
Det bästa som kan hända för ett skilsmässobarn tror jag. Jag önskar jag hade haft det så då jag var liten.



 VI tog en fika/frukost paus på vägen upp till Halmstad med två
förväntansfulla kids.

 Sällan jag äter bröd men vem kan motstå en god polarmacka :-P

 Idag körde vi på svartvitt, jag och Ella.

Det var full fart när vi kom in på äventyrslandet och barnen
började med ett litet "uppskjut" som killades i magen ;-)

 Ville blev uppäten av en dino ;-)

 ...och Ella "vill åka själv. Kan åka själv"...så klart :-)

 Men ibland är det roligare att åka med brorsan.
Larven var en höjdare hehe.

 Å de styr sin rymdfarkost till stjärnorna...

 Så stötte vi på Smurfarna också. Det var ju en himla tur, för
det var väldigt glad Ville blev när han såg dem hihi.


 En jäkla "fjong" var det i dessa studsmattorna!
Det var en skrattframkallande matta :-D


 Så badade vi också i det iskalla vattnet! Men när man doppat sig så... ;-)
De tyckte det var så himla roligt!

 När jag skulle ta ett foto på Ville o Ella så hoppade denna toktanten upp! Hahah
Min vän Onka var där med sin familj! Surpriiise!!

Åååhhh va roligt det var att se dig min vän!!
OM ett par dagar ses vi igen. På tu man hand.


En väldigt mysig dag med massa prat mellan himmel och jord. Jag och Ida har alltid vart bra att kommunicera med varandra om allt möjligt och det är kul att det finns kvar efter allt.
Vi bestömde att vi ska dit nästa sommar igen med barnen. En tradition varje sommar så länge de tycker det är kul där.
Jag kan rekommendera det till familjer, som speciellt har mindre barn. Jag tror inte Theodor hade tyckt karusellerna hade varit så jättekul men badlandet hade han tyckt om. Men karusellerna och allt runt om var perfekt för Ville och Ella. Jag var där med Theodor när han var 2 år så det var ju några år sedan men jag var lika nöjd idag som då. Det bästa är att föräldrar som har barn med sig betalar ingenting.
Det kostar 250:- per barn så vi gick in gratis *tummen upp*!



Nu är det dags att gå och sova. I morgon kommer mina små igen. Ska ha de en extra dag för Ida skulle in och jobba, så ingen sovmorgon här inte ;-). Klockan 07 kommer de, sååå....


God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar