In my life

In my life

söndag 1 april 2012

Kungen, Zlatan och Mr Bean på samma fest ;-)

Ja, det var när Håkan, min "låtsas-pappa" fyllde 50 år i helgen. Nu är inte Håkan ens min låtsas-pappa i den bemärkelsen men hela hans familj är som min familj eftersom jag har varit barnvakt åt deras barn från att jag var 14 år fram tills jag flyttade till Skåne 2008. Dem åren skojar man inte bort. Världens bästa familj som jag saknar ganska mycket, men som tur är träffas vi då och då. Senast i lördags då Håkan hade "efterfest".


Ja, ni ser ju vem vi möttes av när vi kom "hem" till Håkan och Marina denna afton...Grannen själv ju.
Han bjöd så klart på en stänkare! ;-)

Kök 11 är en restaurang i Växjö som hade hyrts och ordnats om totalt inför denna fest. Det var inflyttade möbler gjort som i olika rum som i ett hus och alla restaurangmöbler var borta. En lång diskbänk med tillhörande kylskåp hade satts in och i kylen fanns så klart dricka att ta, det var en dubbelsäng, en soffgrupp, en bokhylla, ett ungdomsrum med TV-spel mm... SÅÅ  coolt hade de gjort det!
Alla gick runt och kikade, pekade och skrattade samtidigt som vi välkomnades av ett liveband på en uppbyggd scen och personal som kom och serverade tapas. massa goda små rätter kom förbi oss gång på gång och jag och Ida var i himmelriket. Massor av folk i olika åldrar och stand up komiker på scen, samt trollkarl som fick alla gäster att skratta och bli imponerade.

Två nöjda tjejer - jag och min älskade fru.

I "ungdomsrummet" hängde Håkan o Marinas yngsta son Victor
och hans kompis och spelade TV-spel.

H & M:s äldsta som blivit så stor. Johanna blir 20 i år och det
var när hon var ett halvår som jag började passa henne :-)
Här, med Ida och hennes kille.

Och så äldsta sonen John 16 år. Han var kvällens presentbärare.
Många presenter blev det och MYCKET vin!
Håkan älskar viner så han vart nöjd tror jag minsann :-)

Retro sängen som hade dragits in i lokalen, där gästerna
hängde och satt och snackade under festens gång.

Å här hade de fixat en annan hörna att sitta och umgås i :-)

Nä men titta! Kungen var på besök också dagen till ära ;-)
Trevlig prick!

Han vart nöjd över att få träffa min fru också *tummen upp* :-D

Här har vi kvällens födelsedags kille Håkan tillsammans med Marina.
Älskar er båda två!

Kvällens dessert - typ den godaste jag någonsin ätit.
Chokladmousse med kladdkakebitar i botten och vit ringlande choklad
över med färska hallon.

Jaa, här är Håkan efter tolvslaget. Det är tufft att fylla 50! ;-)

Dagen efter var vi uppe hos familjen innan vi körde och hämtade barnen och då bjöds vi
på ännu fler mumsigheter och Håkan öppnade sina presenter.
Vi hoppade vinet och gav honom en snygg fluga, manschett knappar och ett presentkort på
en ansiktsbehandling :-)  Det tyckte jag var lite kul grej.

Ja, det var en helt fantastisk kväll med mycket skratt och glada människor. Utöver det så var vi
barnfria och sov på hotell och fick därmed en hel natt utan välling och gråt + en god hotellfrukost.
Bästa barnvakten också på köpet - Lina som hade både Ville och Ella. Det ade gått super och som
vanligt när barnen är borta, så hade de sovit super och Ella hade inte ens druckit välling på natten och sov till halv åtta. När hände det senast liksom? Har aldrig hänt haha.
Betyg 5 av 5 denna helg.


Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar