In my life

In my life

fredag 13 april 2012

IUP och 2½ årskontroll


Sen jag blev när jag såg att inte gårdagens inlägg kommit med i bloggen som jag skrev från Iphonen. Jaja, inga jätteviktiga inlägg men uppdateringar i alla fall. Nu ligger Ella och sover i alla fall så jag passar på att sätta mig ner fem minuter. Ella och jag skulle ju på babysim idag, nu kl.10 men hennes förkyldning har blivit värre så vi fick hoppa över det typiskt nog. Kanske nästa vecka istället *hoppas*.

Idag har Ville varit på 2½ års kontroll och det gick bra. Han snackade mycket, kunde många ord och var en påhittig och charmig kille som pussade ssk Marina på knäna innan han fick hem, sötnosen.
Han ville inte väga eller mäta sig först, så vi fick mäta den älskade ap-tröjan, sen gick det bra :-)
Nästa gång Ville ska dit är då han är 4 år, så det är ett bra tag tills dess.

Igår var Theodor på sitt första utvecklingssamtal (IUP) och även det gick bra. Hans fröken Annika tyckte att utvecklingen hade gått spikrakt uppåt och han var duktig på svenska och matematik. Kul tycker jag som mamma att han är duktig på svenska eftersom T haft svårt med uttal och började pratade ganska sent, så jag blev jätteglad av att höra detta igår + att han börjat läsa lätta ord nu och ljudar bokstäverna.


Kollar vad T skrivit i för glada/sura gubbar om hur det är i skolan
om olika saker och ting. Bara glada gubbar :-D

I väntrummet på bvc fanns mycket nytt o kul

Ville fick måla och självklart målade han traktooooor!!

Ville hjälper till att mäta apan ;-)


I eftermiddag ska Theodor till sin pappa så jag ska åka tåget med honom. Min egentid då jag bara är...
Kanske ska ta mig in på tysta avdelningen i kväll på hemvägen. Premiär liksom ;-)

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar