In my life

In my life

fredag 6 april 2012

Långfredag med massa mys

En dag som började med solsken men som ganska snabbt blåste upp och blev en regnig långfredag.
Theodor äckte mig kvart över åtta..då tyckte han jag hade sovit länge nog. Jag kan vara beredd att hålla med ;-) Utvilad gick jag upp och vi åt frukost i lugn och ro för att sen sätta igång att pyssla! Theodor har börjat tycka det är mycket roligare nu än innan att pyssla, så vi hade en trevlig stund :-)

Jag satt med mina foton och snabb scrappade. Ja, inga avancerade med andra ord.. Vi har hur mycket foton som helst, som vi inte hunnit med att fixa in i barnens album. Fick till tre stycken + några födelsedagskort i allafall....Alltid nåt.


Theodor gjorde indian huvudbonad och påsktavlor.

...Och satt med sina målar-och pysselböcker. Star Wars förstås ;-)


Vi tog en paus i pysslandet och cyklade/gick en promenad i blåsten.
Plockade lite påskris på vägen och sedan fick Theodor designa årets
påskris i vårt hem. Tadaa!!


Innan kvällsmaten och fredagsgottet så tog vi oss ett riktigt skumbad!
Theodor skrek som en tjej när han kom in och såg hur mycket skum det var haha.
Helt chockad och jätteglad! Ännu gladare när mamma badade med honom.

Theodora...eh jag menar Theodor ;-)
SÖTLÖK!


Nu sitter vi i soffan och kollar på Ensam hemma 2 och äter lite gott. Klockan 20 ska vi krypa ner i
sängen och titta på Let´s dance. Två mysiga dagar med min stora prins. I morgon ska vi upp tidigt för vi ska ta buss(!) till Växjö. Tågen är inställda i helgen för spårarbete. Bra jobbat SJ att ta det en påskhelg när folk reser som mest. Snyggt jobbat. Så istället för 1½ timme så får vi åka i 3½. Man tackar.

Ni är väl med i påsktävlingen där man kan vinna fina tavlor från annaform
Tävlingen hittar ni HÄR



Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar