In my life

In my life

måndag 23 april 2012

Hoppande helg

Ännu en ny vecka har börjat och måndagen är avklarad med lagom glada. Värre var det igår med barnen igår, då det bara var skäll, trots, kaxighet och gnäll. Varje barn hade sin härliga attityd och jag höll på att få krupp. Innan hade jag ett jäkla bra tålamod men det har nog försvunnit med åren eller för varje barn, jag vet inte men tålamodet är borta i alla fall. Jag tycker inte man ska behöva säga till barn 7 gånger på ett trevligt sätt innan man ryter i. Jag säger till tre gånger och händer inget, ja då blir jag arg och så är det.
Ungar.......

I lördags då vi hade vår första lediga gemensamma dag, tog vi oss till Lund som alla andra lördag morgnar för att Villes gympa är då. Glada killar följde med mig och Ida tog Ella på en stadsrunda och kollade läget.
Efter gympan tog jag med killarna och köpte en studsmatta som jag hade hittat på Blocket för ynka 200:-
Väldigt billigt för en hel och bra matta som var 2.45 i diameter så den var alldeles lagom för våra små.
Dessutom var den bara 60 cm hög och inte som de andra, så trillar de ner så känns det inte lika riskfullt.

Killarna var eld och lågor och när jag sedan monterade ihop den så hade jag publik från köksfönstret där de satt och åt haha. behöver jag säga att det blev mycket hoppande sen resten av dagen?
Och söndagen......och idag.
Grannbarnen kom också, så jag vet ju vad vi har att förvänta oss soliga sommardagar haha.
Hoppande små grodor utanför köksfönsret :-)


Gympadags!

Lycka! Ville var riktigt duktig på att hoppa. Trodde inte
han hade det i sig eftersom han inte hoppat tidigare men jorå...

En annan van hoppare som leker Star Wars och övar kickar lediga hopptider ;-)




Härligt väder idag och även blev det många barn hos oss :-)
Bra att de lär sig att vääänta på sin tur i allafall.

Killarna busar medan tjejerna kollar på :-)

Ella tyckte det var härligt ute verkade det som och hon satt länge
och tittade på en tusensköna hon hade plockat *gullet*.


Ella och jag tog en tur till Malmö idag och gick en härlig runda i solen och på tillbakavägen till bilen så tog vi en repa på stan och fyndade lite på Bolagret. De har ju kursat och hade 40% på allt i hela butiken. Hade idag inte möjlighet att handla allt jag såg som jag vill köpa (och som lär vara slut nästa gång jag åker dit) men hem kom en nappburk till Ella i ettårspresent från Cult design. Jättesöt. Köpte även några låtsasfrukter att ha i henens kök, som de har som dekoration i butiken. Perfekt!
Ville fick ett par pilot solbrillor också och en hängare att ha Ellas ytterkläder på i klädkammaren.

Det var min träningsdag idag men min hosta och halsont har återkommit så jag vågar inte träna då det brukar bli värre, så istället är nu Ida ute och springer 5km och jag sitter här. Jag var dock och gymmade igår och klarade 3 chins - I´m back..sist orkade jag bara en så... :-) Mitt mål är sex stycken till en början för det ska man klara om man vill bli brandman. Inte för att jag ska bli det nu men jag sökte in en gång och då klarade jag också bara....tre hrmf..

45 minuter kvar tills vinnaren ska dras i tävlingen - BikingBaby :-)


Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar