In my life

In my life

söndag 8 april 2012

Äggjakt

Eftersom vi var iväg igår hela dagen så kom påskharen först natten till idag hemma i Dallan. Igår kväll när alla sov så la jag ut ett ägg med 9st jellybeans och en lapp, ett brev från självaste påskharen + en liten chokladkanin till killarna. Theodor såg ägget i morse och när jag hämtade blev det det "MIN MIN MIN!!!" från Herr Ville. INte lätt det där med att förstå vad dela är. Han såg dock mindre glad ut när det bara låg en lapp överst i ägget haha. Lång näsa åt de båda liksom ;-)
Jag läste på lappen (ni kan se nedan vad som stod) och när vi ätit frukost så gick jag o killarna ut på äggjakt. Stor lycka blev det när de hittade sina ägg och lugnet drog över som en varm vind över vår gård.


Ville i Theodors alldels för stora kallingar och så stoppade han ner ett halvt påskägg och gick runt med haha. Ja, han såg mäkta stolt ut *s*


Påskägget som "påskharen" hade lämnat i natt.

Godisbönorna ska de få tre var och så i en kruka en kväll innan de ska sova
och dagen efter så har det blivit något annat som kommit upp ur jorden ;-)

 Äggjakt!


Två nöjda killar! :-D


Glad Påsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar