In my life

In my life

söndag 29 april 2012

Vårt lilla matvrak ska godkänna...eller inte...

I morgon är det Valborg och jag hoppas blåsten lägger sig lite så det inte blir ett stort rökmoln av elden som ska tändas. Brukar ni kolla någon eld på Valborg? Jag har alltid gjort då jag bodde i Växjö nere vi sjön mitt i stan där de även alltid hade fyrverkeri. Jag bodde så nära så jag brukae bädda ner Theodor i vagnen och gå dit o kika. Nu i Dalby har vi inte varit men i morgon blir det nog. Killarna kan nog tycka det är lite mysigt.

Klockan 13 i morgon ska Ella vara med i en testpatrull kan man säga :-) Hon ska prova nytt som ev ska säljas i butikerna i Sverige från en stor vällingleverantör. Det blir spännande och se om hon gillar.
Hon tjänar sig en liten hacka också på det. Första jobbet haha och 300:- in *katjing*.





Idag var vi ju på Eslöv äventyrsbad. Ett nytt och fräscht bad måste jag säga som inte var stort alls men ändå stort på något vis... De kunde tänkt steget längre med att ha barnmatstolar så små barn kan sitta med då man fikar/äter plus att göra en matdel också för nu satt vi i några stolar utanför en bastu. Inte så fräscht men men...vi var ju tvungna att få i oss lite mat. Annars var det jättekul ställe och fick nog MVG av barnen och VG av mig och Lovisa.

Det fanns två vattenrutschkanor i rör, där den ena var bred så man kunde åka alla tillsammans, jättekul! Jag o Theodor åkte den själva och jag åkte från rygg till mage och baklänges o snurrade runt medan Theodor slängde sig på mage och åkte runt han också.
Denna breda åkte vi alla. Ja, Ella också så klart haha. Hon tyckte inte det var så kul..hon klamrade sig fast som en liten apunge och ögonen var hur stora som helst :-)

Den andra rutschen var mörk med discolampor i och när man nästan var nere var det en röst som i ett spöktåg på Liseberg som skrattade skrämmande så t.o.m jag hoppade till haha.. Theodor gillade den.
Förutom dessa fanns två till och en ström som gick runt och det var skiiitsvårt att komma upp. Jag fick ta tag i Lovisas hand och dra upp henne och Theodor haha. Inget för mindre barn att vara i själva med andra ord. Dessutom hade de två jacuzzi med såå varmt och skönt vatten i och pluspoäng att de hade två stycken. Ja, ett toppenställe som vi kommer åka till igen!
Pris för vuxen är 65:- och för barn från 4 år kostade det 45:- och de små gick då in gratis.


NU är det bara 45 min kvar tills min lilla fru ska vara hemma i Dallan. Som jag längtar...

Kram och fortsatt trevlig söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar