In my life

In my life

tisdag 3 april 2012

Lek med kompisar

Idag har vi haft playdejt med min vän Onka och hennes två barn Cornelia och Emanuel. Efter att ha hämtat Ville på dagis så styrde vi bilen mot Staffanstorp och stövlade in i deras underbart hemtrevliga hus. Älskar Onkas stil. Lite Chabby Chic blandat med lite New England stil. Barnen började busa direkt även om vi inte träffats sedan Ella bara låg på rygg och sprattlade, så det var kul att se att de fann varandra.
Cornelia är en månad yngre än Theodor och Emanuel är ½ år äldre än Ville.
Lite fika i magen..eller ganska mycket fika tryckte ungarna i sig (de passar på när mammorna snackar), sen var det energi till max efter det :-)

En mycket trevlig eftermiddag och alltid roligt snack och skvaller som vanligt när vi ses ;-)







Ella var så nyfiken på huden Gizmo men samtidigt lite rädd, så det var
blandat humör på Ellsan idag.

De små som blivit stora! Satt i sängen o pratade när jag kom in som
två ungdomar liksom haha..Känns helt konstigt att T börjar bli så stor.
Min lille prins!

Glugg-fisarna!!


Ida ska jobba i Lund i morgon och skulle ha pass i kväll (i Lund) så hon skulle till sin syster Lovisa i kväll och sova där i natt, så här har man nu tyst till tusen. Barnen somnade kvart i åtta och själv bänkade jag mig i soffan med datorn i knät, som jag alltid gör de kvällar jag är själv. Känner mig inte så ensam då. Skönt att vara ensam samtidigt som man inte vill vara det... men jag har ju mina spökvänner i huset så ;-)
Om fem minuter börjar dokumentären "Född 2010" där de följer olika barnfamiljer under 15 års tid. Min vän Lovisa och hennes familj är med där. Hon har två barn varav en, Baxter är född 2010.
det ska jag nu kolla på :-)

Kram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar