In my life

In my life

lördag 31 mars 2012

Hotell i småstaden

Just nu har vi det så jäkla bra. Ligger i ett nyrenoverat hotellrum mitt i stan under satinlakan och äter godis från Hemmakväll och kollar på konståkning. Ja, eller Ida tittar. Jag mobilsurfar :-)
Vi är i alla fall i hel tystnad. Bara vi som hörs. En paus från vardagen. En paus som händer väldigt sällan då det bara är jag och Ida. VI. Tack fina Lina som ville passa våra smågryn idag fram till i morgon. Guldvärt!
Vi har vart o kikat i lite affärer. Iskallt ute och inte alls skönt och som vanligt i Växjö var typ 30 personer av 75.000 ute denna lördag. Alltså alltid samma sak...så trist. Men idag njöt jag till fullo av att bara ha Ida bredvid mig. Inga vagnar, inga skötväskor, ingen blöja som ska bytas, inga barn som måste ha mat och inget gnäll.
Även om jag älskar mina barn över allt annat så behöver även föräldrar andrum och pauser ibland.

I kväll är jag Carola och inte mamma. I kväll ska jag umgås med enbart vuxna människor och prata om andra saker än om barnkläder och grötiga fingrar.

I morgon är vi hemma igen med våra små troll och helgen avslutas med nya intryck för både mammorna och barnen :-)

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar