In my life

In my life

fredag 16 mars 2012

Tripp trapp trull

Min bestämdhet och hjälpt och Ville har omedvetet gett med sig. Nappen är inte längre att ha begär och inte längre tjat om den. Nä, faktiskt inte ett enda gnäll från Ville på hela dagen igår och inte idag på morgonen heller. Han vill ha nappen runt halv sju tiden och det är heeelt okej för mig för då är det kväll, han är trött och det är inte lång tid kvar tills han ska sova. Men jag är så stolt! Både över Ville och mig.

Jag sa till min fru, du ser att det hjälper att vara tydlig, säga nej och hålla det där..
Stämningen hemma är som förbytt! Vi har suttit två dagar och ätit måltider tillsammans och skrattat! När hände det senast liksom? För 2 år sen kanske.. Nä, det är toppnyhet. Breaking news nästan haha.

Ville tyckte det var toppen att gå till dagis även idag, så det var inga problem att lämna. Fick en puss på munnen och en stor kram, sen cyklade han iväg....Lille Pluddie. Mammornas Pluddie.



Sååå mamma. Titta mamma, Ville kan!
(Så lägger han på duken på bordet)

Tjejen som smygövar med sina steg och hon klarar
fler och fler och går mer och mer mellan saker o ting.

Killen som tycker han är cool *hihi*...
Uppvikta jeans och converse ville han ha idag till skolan.
Han vet vad som gäller, min lille Theto.
Mössan är inte längre tippad att ha när solen skiner.
Kepan är ett faktum!


I eftermiddag ska Theodor till sin pappa så vi ska ta tåget till Växjö. Idag får både Ville och Ella vara hos moster under tiden, så på tillbakavägen kan jag bara blunda, njuta, somna till - egentid till 100%

I morgon drar vi till andra sidan sundet. Mammorna och minstingarna ska till Köpenhamn och kolla hajar och krokodiler till Villes stora lycka! Så klart måste en "rö o go" pölse slinka ner också :-)
HOppas vädret är ika fint i morgon som idag - klarblå himmel och strålande sol!


Kram!

1 kommentar:

  1. Åh va mysigt det låter med en tripp över sundet! :o) Håller tummarna för att ni får fint väder.
    Vi ska på loppisjakt, jag och dottern. Hon ska få omgjort på sitt rum och önskar sig då ett begagnat skrivbord (som hon själv vill måla).
    Så det är morgondagens prio!

    Ha en skön helg!

    Kram Maria m fam

    SvaraRadera