In my life

In my life

måndag 19 mars 2012

First time...

Idag vaknade Ella halv sex så det var bara att gå upp för vi den tiden somnar hon aldrig om hur gärna man än vill. Jag bestämde mig redan igår kväll att om Ella vaknar tidigt så går jag ut och gå... Sagt och gjort! Klockan 06 var vi ute och det blåste jättemycket! Inte alls skönt men vi trotsade blåsten och gick 45 minuter i alla fall. Väl hemma igen hade resten av familjen vaknat och frukosten var serverad. Mysigt nu om morgnarna och ja, alla måltider för Ville är mycket gladare. Fortfarande inget tjat om nappen. Helt otroligt lätt det gick att "sluta" med den. Sluta helt har vi inte gjort men han frågar inte om den på dagarna längre och det glädjer mig till max!

Ella trillade med sin gåvagn idag och det kom blod från både mun och näsa. Jag fick så ont i mig och vi skulle just iväg till Villes dagis. Han var så söt Ville... När Ella grät så hämtade han hennes snuttefilt och sa "Här Ella, här"... och när jag sa lilla gumman till Ella så kom Ville o la huvudet på sne, klappade henne på kinden och sa "ååh lilla gumman". Han är så otroligt empatisk och omtänksam Ville. När han är på ett bra humör så han kan om han vill men många ser bara bus i den killen. På gott och ont. Han är charmig om han vill men han kan ha en väldigt irriterad sida också, men jag tycker ändå att det blir fler och fler goa dagar.

När Ida kom från jobbet stack jag o tränade men innan dess så kollade jag in vår lilla dotter åka cykel för första gången i hennes liv. Tänk att allt sånt vi gör är nytt i hennes liv. Många nya intryck hos barn som man inte tänker på. Hon verkade tycka om det i alla fall. Först väldigt skeptisk men då Ida kom cyklade satt hon o stampade med foten lite lätt i luften och såg allmänt nöjd ut haha. Sötis.



 Ida med ny cykel och Ella på ny cykelsadel

Hej hej mamma!



Lovade ju er lite bilder från akvariumet i Köpenhamn och här kommer några stycken.
Det fanns många finisar och fulingar och dessa får ni se...


Världens farligaste fisk!

Ella tyckte det var spännande med firrarna som rörde sig nära rutan
 

Köpenhamns muntergök!

Efteråt blev det Nyhamn och pölse! Ville var lika nöjd som han ser ut haha.
Han bara älskade röda pölser (precis som mig) så sådana får vi köpa hem en dag :-)
Det blev tyvärr inte några kort från underbara hamnen och alla fina hus för batteriet
i telefonen tog slut så.. Pölsemannen får avsluta detta blogginlägg för denna gång :-)


Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar