In my life

In my life

torsdag 29 mars 2012

Besök från andra sidan?

Kändes som vintern kom tillbaka idag och det sägs ju att det ska bli snö på lördag. Jag har dock hållit för öronen när dem sagt det så jag vägrar tro. Snö nu igen? Näääeee...

Igår kväll såg jag och frun en film - Jag saknar dig. Det var ingen rolig film om man säger så. Jätte hemsk och verklighetsbaserad. Den handlade om en familj som hade två tvillingtjejer på 14 år varav en dör. Så får man följa den andra systern på väg tillbaka till att leva ett liv utan sin enäggstvilling. Nä, den var verkligen hemsk men bra. Jag kunde i vilket fall inte somna sen och låg vaken till kl.02 tror jag. Ella vaknade först kl.04 och ville äta idag och där inne i hennes rum, eller i vårt hus (och hela området) är ju verkligen något/några från andra sidan. Det är fler och fler människor man möter här i Dalby som vet och har hört vänner och vänners vänner som bor i närheten av oss som varit med om "spökligheter" och andra konstiga saker och idag var det ytterligare en mamma på Villes dagis som sa att en väninnas vän som bodde gården bredvid oss. Deras son såg skepnader jätteofta, de flyttade härifrån...  Theodors klasskompis som bor på gården bredvid, deras värmeljus tändes en gång utan att någon av de tände och en napp som låg på ett bord började helt plötsligt snurra jättemycket. Våra fd grannar som nu flyttat fick barn samtidigt som vi i somras och när deras lille nyfödde låg i sängen och mamman kom in så gungade musikmobilen jättemycket fram och tillbaka utan vidare. Bebisen nådde ju inte upp för en sån hänger ju en halvmeter upp + att mamman själv känt flertal ggr att någon knackat henne på axeln när hon suttit i soffan och då har hon varit hemma själv. Deras äldste son såg också en man utanför fönstret somsatt o kollade in på dem och han hade en hund med sig men föräldrarna såg ingen där. Nästa gång han kollade ut, sa han att mannen var borta. Theodor har sett någon vifta med en pinne utanför vårt sovrumsfönster och Ville sprang rakt i Idas famn en gång för lite sen och sa "Ville rädd" och pekade ut mot fönstret och i natt såg Ella något...
Jag satt och matade henne då kl.04 och hon ligger alltid i min famn och blundar, så även i natt.. Sen helt plötsligt så släpper hon flaskan och vrider huvudet mot dörren som hon gör då Ida kommit in nån gång.. och följer med huvudet snabbt över till andra sidan mot väggen där byrån står. Däråt kolla hon flera sekunder innan hon tar flaskan igen och sen släpper hon ytterligare en gång o kollar dit för någon sekund, för att sedan fortsätta att äta. Hon följde något med blicken. Jätte skumt. Själv såg jag inget men jag har sett skepnader utanför fönstret runt 02.30 tiden vid två tillfällen, vid samma fönster.
Ja, jag vet att många inte tror på sådant här men då är man heller inte mottaglig. Men varför skulle flera personer som man både känner och inte känner säga samma sak och att det är i samma område här i  Dalby. Jag tror ju itne det finns en Facebook grupp precis som heter "Hitta på spökligheter i Dallan" ;-)
Att tillägga kan jag ju säga att Lunds avrättningsplats förr i tiden ligger bara ett stenkast från oss, så det sägs att det är därför det händer så mycket runt om här i bostadsområdet. Vill ni läsa mer om det kan ni säkert googla på det.
Oj vilket långt inlägg det blev idag men jag tycker sånt här är spännande. Vill ju se mer!



Min älskade fru innan hon for iväg till arbetet i morse.
Färgklicken i Hörby idag tror jag minsann :-)

Theodor som alltid varit medveten om kläder, tycker nu även
det är coolt med snöre på skorna och inte karborreband *fniss*

Åh vad jag längtar tills du får dina nya "stora" framtänder hihi. Har alltid
velat se hurhan ser ut utan framtänder när han var i denna åldern..Söt!
Nu längtar jag tills han får de riktiga tänderna.
jag kollar alltid på folks framtänder och tänder men det beror nog på att jag
själv satt in 3 titanskruvar och alltid velat ha riktiga framtänder som alla andra.

Våran lille smurf som börjat snacka så roliga meningar nu
senaste veckan.
"Kom o hjälp mig dåå"
Vill du ha ägg Ville? "Ja, gärna"!
"Kolla Thedos tuttar...Åh fiiina tuttar"

 Å vår lilla filur som gillar att gosa och vara i famnen.
Hon har börjat gå riktigt bra nu i veckan och det börjar gå fort
framåt! Men att snubbla på en mattkant tillhör vardagen :-)



I kväll kommer Ida hem sent eftersom hon jobbar till halv sju, sen ska hon köra hem 50 min. Det innebär läggning av tre busiga kids. Ibland är det bökigt att få till det men oftast går det smidigt.
Alltid en bok för killarna i Villes säng och sedan går man ut och de somnar gott. Till 99%. Det är väldigt sällan Ville går upp nu för tiden, så det är skönt. Efter killarna får Ella välling i famnen, lägger sedan ner henne i sin säng och går ut o stänger dörren och oftast somnar hon också. om inte just då så ligger hon och gör ljud i allt mellan 0-10 min innan det blir tyst.
Hur gör ni när ni lägger era barn?
Jag har alltid lagt ner barnen och bara gått ut och det har funkat från Theodors bebistid. Ville är den enda som sovit i vår säng ibland. Ella kanske börjar göra det så småningom men hittills har hon inte sovit en enda natt mellan oss sen hon föddes. Hon trivs i sin säng och det är så vi har försökt göra det också. Smidigt när de kan sova själva. Tycker jag! Men alla är vi olika ;-)

Dax att ta tag i städningen medan miniskatt sover!

Kram

1 kommentar:

  1. Hej !
    Såg också den där filmen för någon månad sen. Hemsk film ! Var likadant för mig, kunde inte heller sova. Grät ett tag och sen låg jag bara och tänkte...

    Och vilka spökligheter ni har hos er då! Fick rysningar när du skrev om vad ni varit med om.
    Händer lite här med, jag kan känna att det är lugnt ibland, men nu har jag mer börjat bli rädd och känna att det är obehagligt.
    Funkar ibland att "stänga av", tänka att man är i en bubbla liksom. Då brukar det ge med sig.
    Ibland vågar jag knappt gå in i litens rum för det känns så konstigt..
    Det är ju lite jobbigare..

    En bra blogg förresten! :)

    För övrigt lägger jag min son på samma sätt som du/ni. :)

    Ha en bra kväll.

    //Angelica

    SvaraRadera