In my life

In my life

onsdag 21 mars 2012

70-talsbruden

När jag var liten hade jag en stickad klänning som min mormor hade stickat. En klänning i färgerna rosa, brunt och vitt. Den hade jag sedan på min docka och nu när jag väntade Ella ville jag ha hem den, men den hänger i garderoben. Inte riktigt min stil på Ellsan, men den får hänga i garderoben och varje gång jag ser den då jag väljer klänning till Ella, så tänker jag på min lilla mormor som stickat så mycket till mig och min syster. Massa fina tröjor som jag sparat. Kanske får bli en på Ella en vacker dag.

När vi i höstas var på loppis så såg jag en hemstickad kofta i samma färger som den där klänningen. Jag fick en nostalgi flipp i huvudet och sa till Ida att "där är ju samma som i den där klänningen du vet"! Tjejen skrattade som sålde och berättade att den koftan hade hennes mormor gjort till henne då hon var liten. Lite komiskt och vi flöt samman i ett skrattande att ååhhh liksom.... Jag frågade när hon var född och det var -79, precis som jag så de färgerna och det mönstret var väl inne på den tiden ;-)
Jag köpte i allafall koftan för jag tyckte det var kul att spara vidare till nästa generation. Ändå kul att spara då det är hemstickat. Guldvärt! Så idag fick Ella prova koftan för första ggn och den var ju helt tweedad på henne haha...så det blev en engångs grej, men hon var söt i den i alla fall :-D






Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar