In my life

In my life

onsdag 28 mars 2012

Bikingbaby

Förra veckan fick vi ju ett stort paket på posten från företaget Bikingbaby. Jag har idag äntligen lyckats få på den på min rosa snygging. Medan Ella skulle sova så fick våra snälla grannar prova den snygga cykelsitsen och både och pappa gillade den. Lea har annars en cykelkärra hon åker i, vilket är smidigt i alla väder och om hon somnar där i då man är framme vid sitt mål, men denna Bobike mini tycker jag är stentuff och ett nytt sätt att se barnen åka. Väldigt lätt att montera och vindskyddet likaså.
Jag kan rekommendera denna sitsen till dem som har barn mellan 9 månader och 3 år. Lea på bilden fyller snart 2 år, så hon är mitt i mellan :-)


Spännet över axlarna klickar man lätt bort och spänner inte som vanligt uppifrån och fram,
utan underifrån och upp över axlarna. Smidigt och inget trassel. Barnet har då heller ingen möjlighet
att själva trycka på knappen och lossa bältet, vilket är väldigt bra!

Visiret är bra både mot vind och små små flugor på sommaren.
Ni vet ju själva hur ofta man får in flugor  i mun och ögon på sommaren.


Smidigt och inte alls ont om plats som jag trodde det skulle vara att ha en sits framför sig.
Nu har man dessutom koll på barnet, vilket man inte har om man har dem bakom sig.

"Knack knack"

Fräckaste hojen i förrådet ;-)


Äntligen kan jag göra det jag länge velat kunna göra - Cykla iväg själv med alla tre barnen till andra lekplatser och naturområden än bara dem med gångavstånd. Perfekt!

Uppföljning kommer!

Vill ni veta mer om dessa sitsar så kolla in Bikingbabys hemsida. För att komma dit direkt kan ni klicka HÄR (länken öppnas i nytt fönster)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar