In my life

In my life

torsdag 22 mars 2012

Ella kan gå

Började morgonen tidigt med en vaken Ville kl.05.30 efter att ha varit vaken sen kl.01.30 i natt med en hostig Ella. Så lite lagom utvilad då Ville skulle in till Ella. Det blev en muta - att se på Pippi i mammornas säng och det tackade ju inte Ville nej till. Efter tjugo min kom Theodor in också och la sig, så jag o Ida försökte somna om....försöka kan man ju alltid. Då hör vi Ella och jahapp, upp o hoppa!
Tur himlen var blå och solen var på besök, så är det minsann alltid lättare att gå upp på morgonen.

När barnen var lämnade tog jag Ella och gick en mil i solen. Stannade till på mitt gamla jobb på vägen och sa hej och barnen blev så glada då jag kom. Kul o se och höra då de kommer springande och ropar på mig. Underbara barn! De hade rymdfest på den förskolan så alla var förknippade med rymden på något vis. Kul och se. Det bjöds på rymdstjärnor (kakor) och rymdsaft...de ni! ;-)

Ella sov rätt länge ute i vagnen så jag satte mig i soffan och blundade....och somnade haha. Kände mig genast som 75 år och vaknade till av att grannen plingade på dörren och ville låna en sak. Theodor och Ville blev hämtade som vanligt och gott mellis ute osm jag hade tänkt blev det inte för Ville var minsann bestämd och skulle äta inne. INNE MAMMAAA!! (Och rynkade på näsan och såg arg ut haha)..



Spexaren...mannen, myten, legendern.

Vår allas tjejs - Bellabus

Mina Nova Star barn dagen till ära.


Theodors skola som byggde i jul. Inte illa... Nybyggt dagis då vi
flyttade till Dalby och nu nybyggd skola.
En del har det bra :-)


Nyvaken Ella efter en sovstund utomhus


Idag gick Ella ut offentligt att hon kan gå också! Jodå, nu kan man säga att lilla sessan kan gå och inte bara ta några steg. Hon gick från vardagsrummet ut till hallen och hon går nästan hela tiden dit hon ska nu. Trillar hon så kryper hon lite innan hon ställer sig upp mitt på golvet och går på nytt. Ofta dunsar hon i med ansiktet men Ella är en tuff tjej. Inte många ggr hon börjar gråta för att hon trillar.
Ska bli kul och intressant och se hur hon utvecklas och blir som person. Stark är hon i alla fall. Det är inte lätt att ta något från henne..hon håller steeeenhårt och vägrar släppa och lägger av med ett vrål haha.
Tuff brud i lyxförpacknig!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar