In my life

In my life

tisdag 11 december 2012

Utredning och sjuk storprins

Dagen började med trots från en liten Ville som absolut inte skulle ha sin hoddie tröja på sig. Förklaringen att det är kallt och snö ute gick inte hem så det var bara att vara konsekvent och dra på den när den skulle av. Väl ute i bilen så var han jätteglad och sjöng. Å ännu gladare då han gick in på sin avdelning då han hoppade in och spelade luftgitarr för fröknarna haha... Ja, den mannen alltså..
Mannen, myten, legendern... Vår Ville.

Stressade sedan in till Lund och försökte kom in i den långa bilkön ur rondellen. Ella skulle nämligen in till barnkliniken eftersom jag ville ha en remiss dit angående hennes svimningar. På barnakuten då vi var där sa de ju att vi inte behövde vara oroliga och att det inte var affektkramper. Jag har dock inte släppt det hon sa och ville alltså ändå ha en utredning på det eftersom jag tyckte det var affektkramper efter att ha googlat på det. Mycket riktigt... Idag sa de att det var just affekt och jag fick frågan om vem som sagt att det inte var det. Men hon tyckte dock inte det lät som vi behövde göra EEG och EKG på Ella eftersom det inte hänt så ofta och inte varat så många sekunder. JO, sista gången men det lät mer som en hjärnskakning sa hon då jag förklarade vad som hände medan de andra två avsvimningarna är affekt.
Kringel krångel... men så var det i alla fall och det är inte något farligt, vilket är skönt. Dessutom växer det bort så förhoppningsvis så sker det inte många gånger till...kanske inte alls?!.

När de lyssnade på henne så tyckte de att det "kraskade och rosslade" så hon fick inhalera och efter det lät det renare, så Ella fick även bedömningen förkyldningsastma. Även det växer bort sa dem. Jag vet ju äldre som har det också men man kan ju hoppas att det växer bort. Astma är ingen hit... Min farmor hade svår astma och den blev även hennes bortgång. Så jag hoppas att hon inte utvecklar allergier och mer astma.





 Väntan och väntan...

 Tjajjsen matchar sin snutte idag i både strumpbyxor och klänning :-)



När jag sedan satt på mötet så ringde de från skolan och sa att Theodor hade
ont i huvudet och halsen. De hade försökt få honom att vara kvar men han hade jätte ont
i huvudet, så jag hämtade honom.
Det går ju mycket skit nu...och Ida var hemma igår med samma symptom.
Å han som var så glad i morse och absolut inte ville gå hem innan halv fem för de skulle
baka pepparkakor på fritids.
Så i eftermiddag blir det istället lussebullsbak. Kanske sista gången för i år...
Sjätte gången. Mitt rekord är 11 (!) omgångar på 1½ månad haha.


Igår kväll var Lovisa hos oss och när barnen lagt sig så spelade vi Monopol.
Sist jag och Ida spelade så vann hon överlägset och jag fick sälja alla mina gator för att ens kunna betala hyra men igår var det jag som satt på tronen *ler nöjt*. Ida hamnade däremot i fängeslet 8 ggr haha.
Ja, vi hade kul men vi la ner verksamheten kl.22 då alla var måttligt naniga.
Spela spel är faktiskt rätt mysigt när man samtidigt äter gott, dricker glögg och har allmänt trevligt.
Så det kanske man ska göra oftare än 2ggr per år? :-)


Nu ska jag hämta småtrollen på förskolan!


Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar