In my life

In my life

torsdag 13 december 2012

Lucia

Ledig på Lucia är guldvärt då man har barn. Tycker jag i alla fall. Började dagen tidigt på Villes avdelning. Klockan 07 satt barnen på plats och sjöng sina julsånger. Ville hade bestämt redan på morgonen att han minsann inte ville vara tomte (som han har velat hela tiden innan) utan Lucia.
Tyvärr Ville, ingen utstyrsel till det så på med tomte kläderna och de åkte av så fort uppträdet var över.
Han var nog intep å topp för att uppträda över huvudtaget idag. Han satt tyst och ibland la han till med några ord, fast då på ett sånt där jobbigt tramsigt sätt... "A ja, han är bara 3 år" tänkte jag och log :-)

Sen fick han och Ella vara hemma med mig idag. Vi drog till Malmö för att hitta julklappar till kusinerna. Malmö levererade i första bästa butik. Den jag hade som morot att åka dit. Ståbrädan glömde jag och Ville var trött i benen men han gick långt och jag gav jättemycket beröm. Och det bästa tyckte Ville, när jag sa att de skulle få MacceDonken till lunch. "Tack mamma"! Sa prinsen och log med hela ansiktet.



 Fröken Pia försöker få Ville att sätta sig ner...men icke sa nicke!


 Tjajjsen var tomte-nissa och kollade Pippi på morgonen.


 Ville gillade att kolla in vattnet vid Malmö Central.
Å varför ha vantar på sig när man kan vara utan?
Det var ju bara...-8 grader *brrrr*



 Chicken nuggets och pommes är en favorit.
När Villes nuggets var slut skulle han ge sig på Ellas...
"Nej Ville, det är Ellas mat. Du har ju pommes kvar så ät dem".

"Meen mamma.... Man måste dela med sig"!

:-)

Ja, det är så sant som det är sagt... Men Ville fick snällt äta sina pommes och vänta
tills Ella var mätt. Å vilken tur att det blev ½ nuggets över ;-)



Hemm kom Pippi på besök. Ella hämtar själv peruken och förklädet
och säger "Pippiii Pippiii", så det är bara att klä på henne haha.

Sötloppan i egen hög person!


Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar