In my life

In my life

torsdag 27 december 2012

Borta bra men hemma bäst

Igår på förmiddagen körde vi till Leos lekland i Kalmar för att barnen skulle få springa av sig ordentligt innan bilresan. De var så glada och jag måste ge cred till Leos i Kalmar! Mycket bättre planerat än i Malmö. Ja, jag gillade det mycket bättre..även om Leos alltid är kul :-)
Lite lek. lite mat i magen, så körde vi sedan mot Växjö där jag skulle hälsa på min vän Sara. Ida tog tåget hem till Lund för hon skulle jobba idag.
Sara hade en packa kläder till Theodor och jag hade med mig massa bebiskläder till hennes och hennes sambos blivande gemensamma bebis som ska komma i maj. Så Bailey ska bli storebror.

Idag var barnen vakna 07.30 och de var lite trötta ändå med tanke på att de var vakna rätt länge igår.. men de var på gott humör och Ville var gladfis hela förmiddagen.
Sara tog fram pepparkakshuset och lät Ville och Ella ta sönder det, till Villes lycka!
Ella satt och kollade på och fick smaka en smarties då och då av sin fina bror *ler*.




 Ella spanar in vad som händer.

 "Här Ella"!

 "Va det gott Ella"?

Finungar!!

 Efter lunch och pepparkaksätande blev det ett litet bad i diskhon.
Det gick lika bra, det också :-)



Vi körde hem efter lunch och barnen sov nästan hela vägen hem...skönt.
Väl hemma så satte jag igång en film till Ville för jag märkte att han var så glad att vara hemma och han bad så snällt..skönt att bara vara..
Jag plockade undan packade upp alla väskorna med alla kläder och klappar och när jag städat upp på Villes rum så han: "Åååhh men mamma! Jag vill HA tökigt på mitt jum!"
Så det så.

 Bäddade rent i Ellas säng och såhär glad blev hon när det var kaniner på påslakanet.
"Niiiiin" sa hon och skulle gensat krypa ner och dra täcket över sig haha..sötfisan.

Tadaa!! Redo för sängen och nanna.
Bamsekram på G. Det ser ni va? ;-)


Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar