In my life

In my life

onsdag 12 december 2012

121212

Ett, två, ett, två, ett, två. Dagen då man skulle gift sig! Som så många andra. Började dagen med arbete och Tv4 nyhetsmorgon på och jag förstod inte varför det var så fint, allting och massa bröllopspar.
Sen slog det mig. Datumet!
För mig var datumet igår viktigare och fler tankar kring... Det var datumet då min morfar fyllde år. 11 december och i år skulle han fyllt 91. Han gick ju bort förra året och många tankar har vandrat till morfar detta året. Igår sjöng jag för honom i bilen när jag körde och hämtade barnen. Klart morfar måste få en sång på sin födelsedag. Han hörde. Han finns. Det vet jag. Älskar dig morfar!

Efter jobbet hämtade jag barnen och hem då det skulle kläs ut, leka med lera, jaga varandra, kittla varandra för att slutligen sitta nära varandra i soffan framför julkalendern med tända ljus, pepparkakor och varma goda lussebullar. Barnen njöt...Jag likaså.
Ida är i kväll i Malmö och träffar ett par barndomskompisar. Nu sover barnen och jag är jättetrött men ka inte lägga mig nu. Då vaknar jag runt midnatt och ligger vaken i timmar. Inte det mest optimala, så jag får vänta ett tag till. Ska kolla på "Berg flyttar in" om en halvtimme. Jag gillar Carina Berg. Störtskön!





 Min äldsta son som alltid tyckt om att klä ut sig.
Igår kom han ut som Pippi då jag bakade lussebullar.
Ella blev överlycklig då PIPPI Långstrump var hemma hos oss haha.
Hon jagade honom vart han än gick och skrek "PIPPIIII" femtielva gånger :-D
Ja, Pippi är en stor favorit här hemma...hos alla barnen men Theodor börjar tycka hon e lite trist nu.
Kanske för att han kollat på henne i 6 år haha.


 Dagens utsikt från mitt jobb. Vackert och utsikten är fantastisk..
Synd bara de ska bygga fula hus framför :-(
man ser ända bort till Öresundsbron vid klart väder.


Såhär låg de länge och bara njöt då jag smög på dem i badet.
Mina små gulletussar! "Rumpnissar är vi allihopa allihopa allihopa"


Kram!




1 kommentar: