In my life

In my life

fredag 14 december 2012

Roligt jobb framöver

Fredag och idag har jag hunnit städa, tvätta, plocka undan lite till för att sen dammsuga upp lera och cornflakes. Kollade på film med barnen och hann torka upp vatten och sätda lite under tiden där igen.
varför gör man det ens? Städar alltså? Det är ju verklgien ingen mening alls då barnen ändå plockar fram sak efter sak hela tiden. Det är ju för en själv man gör det...Barnen gillar ju när det är saker framme så de kan leka med....allt lite hela tiden.
Försöker få de att hjälpa till att göra fint efter leken, vilket går sådär bra. Ville kan men vill inte. Ella förstår inte riktigt men kan ibland. Theodor är så pass stor att han hjäkper till även om han inte dragit ur en enda sak...bara för att vara snäll. Men tjat vinner i längden...det har jag bevis på, så jag ger mig inte ;-)

En annan rolig sak jag fick veta idag och som jag väntat på i snart ett år är att jag ska få jobba på NikeBlast nästa år uppe i Globen. Jätte roligt!!
Jag har ju vart på conventet själv några gånger då jag var instruktör men jag har inte vart där på 3 år nu. Men ¨nu så... Ingen trä'ning dock men jobba där. Stämningen och all puls. Alla glada människor och alla roliga människor som är där. Såg tex att Laila Wahlgren Bagge ska ha en föreläsning. En av mina favoriter är hon ju hihi..så det blir nice :-)







Nu är det jobbhelg för min del och Ida ska vara hemma med barnen. Vi skiftade barnen och bil mot cykel nu efter hennes jobb. Theodor ska till sin pappa och Ida skulle köra honom till tåget där hans farfar hämtar honom. Guldvärt av farfar I som ställer upp i vått och torrt!

Längtar redan hem haha....Jaaa, jag tycker inte om att vara ifrån min familj på helgerna..men så är ju mitt arbete tyvärr. Varannan helg är mycket att jobba och man får tycka att det är tufft också dessutom.
Så det så! ;-)


Kram på er!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar