In my life

In my life

tisdag 4 december 2012

Lussebullar omgång nr.5

En hemma-dag med mina småtroll då det vart något med magen på de båda två. Alltid är det något...
Lite småtrött på detta vabbande nu även om det är mysigt att vara hemma såklart. Men plånboken tycker inte det är lika mysigt. Speciellt inte när det närmar sig jul och bilen ska in på service på fredag *ajaj*.

Så vi började dagen ed lussebullsbak då Ida och Theodor försvunnit ut i snön till skola och arbete.
Två plåtar med normalstora och en plåt med STORA bullar blev det. Såna man köper på bagerier *mums*.
Det fick plats 8 på en plåt, så ni kan ju tänka er haha.. Blir gott i kväll till filmen vi ska se, frusinussan och jag.



 Ella tycker om att stå på stolen och kika ut genom köksfönstret. Det kommer
traktorer som skottar och hundar då och då...och hund är Ellas favoritdjur.
Dagens Ella i klänning från RL

 Ville Pirat som önskar sig ett nytt täcke, en gul vattenkanna, en spiderman film och en Bamse klocka.
Japp, detta har jag noooga printat in i huvudet för han har ältat det i en vecka...eller två.
Så på söndag då jag drar till Ullared och Ge-Kås, så får det bli film och täcke. Bamse klockan kommer som en premie till prenumerationen av Bamse tidningen som jag skaffat till honom. Men det vet han inte än hihi...
Dagens Ville i bubbelgums tischa från MOLO


Ella håller koll på smöret när det smälter medan clementin klyftorna sväljs,
en efter en....tre clementiner tryckte hon, så nu e de gömda :-)



Kram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar