In my life

In my life

måndag 10 december 2012

Köpenhamn

I fredags var jag på julfest med jobbet. Det var jätte trevligt och vi såg redan efter lunch för att dra hem lagom kl.01.00...men var inte hemma förrän nästan 02.30 då det skulle inväntas taxi och lite natt-mat skulle i magen. Väl hemma somnade jag nog ganska så snabbt för att vakna efter 3,5 timme igen.
Småbarnförälder och utgång rimmar lite dåligt. I alla fall om man ska ta hand om dem själv på morgonen. Det gick dock förvånadsvärt bra och dagen blev riktigt mys med badhuset, hela familjen.
Det var vi och ca.10 pers till i badhuset så det var väldigt skönt!
Har bojkottat badhuset i  Malmö helt och hittat två andra pärlor till bättre äventyrsbad och mindre folk + att an har koll över nästan hela stället då man sitter i barnpoolen. De två pärlorna ligger i  Höör resp. Eslöv. Kan jag mycket väl rekommendera!
Ella, hon slängde sig ut på magen i den stängda vattenrutschbanan. Föst var hon skeptisk och skrattade först då hon var nere...sen åkte hon 5-6 ggr alldeles själv. På mage!
Jag skrattade då hon såg så sjukt rolig ut när hon efter mig kom nersusandes på egen hand. Lilla Ella :-)

På julfesten var vi först hos min kollega Anse som bor i Malmö. Jättemysig lägenhet. Kl.17 hade vi bokat bord på Casa Mia i Malmö. Jättegod mat har de där, så jag blev glad vi skulle dit. Mat så det stod upp i halsen och lite cider på det...sedan bar det av med tåget till Köpenhamn för att gå på Tivoli och kolla julmarknaden. Hade blivit sämre än för 3 år sedan tycker jag men vi hade kul ändå. Kareoke för mig och Anse ha ha ha..... och sedan berg och dalbanan för 4 av oss. Sjukt kul var den men att åka i mörker, längst fram med fötterna hängandes fritt och i -10 grader så isade det i hela munnen när vi var klara för allt skrik och skratt haha :-D






Tack för en fin kväll underbara kollegor och chef!


Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar