In my life

In my life

lördag 22 december 2012

Det går framåt

Då var vi nog friskförklarade. Ja, nästan i alla fall. I morgon har ingen kräkts på 48 timmar så då är vi smittfria! Skönt. Nu har vi gått laget runt och även vi kanske kan få fira julafton tillsammans med andra. Tänk vad det förstör när man planerat in något som kanske inte blir av. Barnen har varit så intensiva i dagarna också och allt gnäll/kax/otrevligheter kommer på en och samma gång.
Olika åldrar - olika bemötanden.

Idag har jag fått vila och Ida tog med killarna till affären och köpte lite julmat vi åt till lunch. Ella stannade hemma och sov middag med mig. Mysigt och det är så magiskt... kan inte sluta se på dem när de sover. Lugnet...o så vackra. Älskar dem alltid men när man kan njuta av lugnet efter all intensivitet. Då är det bara så underbar känsla... tolka mig rätt men ni som har barn förstår nog hur jag menar ;-)

Igår hyrde vi film, Madagaskar till hela familjen ( o som vi skrattade) och Stolen till mig och Ida. Spännande film med Nicolas Cadge. Bägge var bra och nu kollar alla mina hjärtan på Madagaskar igen hihi... Jag halvkollar. Får ju inte missa de roliga skämten :-)





 Friskhetstecken i torsdags från Ellas sida.



Igår var vi ute en sväng i lekparken. Roligt en stund tills gnället och spydigheten övertog.
då gick vi hem och mamman var arg. När jag tog av mig kom killarna och sa "förlåt mamma" och det
godtog jag så klart. De ska få tänka när de gjort något och igår visste de så väl.
Efter det hade vi kvällsmys och Ella satt uppe med mammorna till 21.30, då hon
somnade i soffan i famnen.


Ikväll åker Ida till Kalmar för att vi sedan ska återförenas på julafton.
Längtar till att få se barnens min när Tomten kommer och glädjen när barnen och frun öppnar sina julklappar hihi ;-)


Kram och ha en mysig lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar