In my life

In my life

fredag 30 november 2012

Tredje dagen gillt

Tredje dagen jag ligger på soffan med täcket om mig. Dock har jag varit upp mer idag. Försökt plocka undan lite av barnens alla saker som kommer fram överallt vare sig man vill eller inte. Jag vet jag kan vila för att min underbara fru ber mig och vill städa i helgen. Men att ligga och se allt när man k a n vara uppe...det är svårt. Men nu ligger jag igen och plockade fram datorn. Rätt skönt att ha den på magen då det kniper...värmer så soft men jag undrar vad knipet beror på? Jag har ätit men det blir inte bättre.
Hoppas på en bättre kväll. Skulle jobba i kväll men jag blir hemma och så satsar jag på att jobba i helgen istället. I kväll åker Theodor till sin pappa i Växjö och Idas syster Lovisa skulle åka till Kalmar, så hon tar med honom på vägen. Perfekt och snällt.
På söndag är det ju 1 advent och julskyltning här i byn. Har ni pyntat än?
Theodor var överlycklig då han såg 5 flingor falla igår utanför fönstret... och önskade snö hela natten så det var vitt i morse då han vaknade, men så blev inte fallet.
Det ser ut som det ska bli snö snart...det brukar vara något med himlen... så vi får väl se om det blir mer.

Igår kväll blev jag så glad då Thedodor ville läsa godnatt saga för Ville. Han är väldigt hjälpsam, Theodor och när han ser att jag är sjuk eller mår dåligt så vill han hjälpa till ännu mer. Det värmer i mamma-hjärtat.

Nu ska jag kolla på filmen Svinalängorna. Har ni sett den? Faktiskt bra. Minns att de sökte statister till den då den skulle filmas men jag sökte aldrig. Hade jag vetat att MILF:en Noomi Rapace var med i den, då hade jag sökt....direkt! *skratt*. Mjoo, hon är het..trala la la la.


Kram på er!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar