In my life

In my life

torsdag 8 november 2012

God morgon

Happy friday mina vänner!

Här hemma är jag så kallad gräsänka och endast Theodor och Ella är här. Ida och Ville har det bra i London och det gick bra för Ville att flyga, trots öroninflammationen. Han fick annat penicillin, öronproppar, tuggummi och nässpray :-)

Ella är fortfarande inte pigg men idag något bättre. Nu i alla fall. I morse var hon inte så pigg och i natt var hon för go. Hon kom och la sig bredvid mig kvart i sex. Jag låtsades att jag sov vidare och hon gosade in sig med ansiktet vid min hals och låg så ett bra tag.. sen gick hon iväg. Jag tänkte att hon få väl leka på sitt rum ett tag själv då jag i n t e  hade någon större lust att gå upp den tiden.
När klockan sedan ringde kl.07 så snoozade jag 10 min innan jag väckte Theodor. Ella, hon hade gått och lagt sig i sin säng igen och somnat om. Så duktig! 07.50 vaknade hon :-)



Vår fredagsmorgon framför Bolli.



Jag hoppas innerligt att dessa mediciner hjälper Ella nu.
4 betapred tabletter
Medicin för astma 3gg/dagen
Penicillin 3gg/dagen
Öronsalva 3gg/dagen.

Hon är i alla fall väldigt duktig på att ta dessa äckliga. Penicillinet smakar så himla illa men hon tar det.
Ja, hon har ju inget val men i alla fall.


Nu blir det ett morgon bad och sedan promenad!

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar