In my life

In my life

söndag 11 november 2012

Helgen som gick...

Söndag kväll och barnen sover efter mycket bus och lek. Theodors önskan var att bli kittlad. Sagt och gjort...höll fast hans händer och gjorde "hästbett" på honom moahaha... Han var inte nöjd så efter fjärde gångens kittleri fick det vara bra :-)
Ella la sig på hans mage och gosade istället. Hon gillar bägge sina bröder men man märker att hon är med gosig mot Theodor och mer busig med Ville. Kanske för att hon känner att han e större och tar hand om henne? Tycker i alla fall det är underbart att se mina tre barn tillsammans, att de faktiskt oftast leker bra alla tre, trots åldersskillnaden.
Idag har Ella varit piggare, även igår... så idag tog vi oss till skogen för att ha Knytte. Nu hade jag ju inte Ville med mig som är huvudpersonen i familjen ang den gruppen, men jag fick ta med mina andra två :-)

Efter Knytte och skogen åt vi lunch och sen tog jag en promenad så Ella kunde somna. Under tiden hon sov ville Theodor spela schack, så det blev både spel och lite filmtittande.

Känns som dagen varit väldigt lång... jag ringde pappa och grattade på Fars dag. Han blev glad men hann inte prata, då han jobbade.
Undrar hur Ville och Ella kommer tänka/säga då de ritar sådana teckningar på förkolan/skolan? Men då tänker jag att det finns ju barn som har förlorat den ena föräldern. också väldigt tragiskt. Bra att de uppmärksammar dagen men på nåt vis tycker jag att de kan strunta i det i skolor, detta med fars&mors dag, då det är många barn som bara har en förälder i livet..eller som våra, två av samma kön.

Häromdagen var vi på Emporia och STORT är ordet om köpcentrumet. Hittade varken in eller ut haha.
De vanliga kedjorna finns, sen en del andra men min favorit ZARA finns i n t e och det tycker jag e lite B, att de inte tog med då de hade chansen. Tur Väla har en snygg och fräsch butik :-)
Theodor tycker att det var ett coolt centrum, där det finna paus-rum för barn där man kan leka, rita och ett rum där man kan spela Kinect. Väldigt bra så måste jag säga. Barnen har chans att få leka av sig och inte bara gå runt i butiker.
Ett till plus är leksaksbutiken Hamleys som annars finns i London, även finns i Malmö. Massor av roliga saker och barnen kan leka med prylarna på många ställen. Även två matkedjor finns på nedre plan som man kan storhandla om man vill under samma tak. Perfekt!
Theodor köpte julklapp till Ella och som den kille han är, så blev det något i klädväg hihi...
Vad? Det får ni se efter julafton ;-)







Här är Emporias p-hus. Ett väldigt snyggt och smart sådant!




Ellas första lunch på flera dagar - köttbullar och pasta.
Hon åt inte mycket men hon åt!
I morgon ska tjejen till förskolan igen.
Hoppas det går bra och att hon inte segnar till...igen.








Igår hade Theodor och hans bästis Ville sitt efterlängtade disco-kalas och nästan
hela klassen var där. Det var mycket spring i benen, bus, lek, låtönskningar av DJ:n,
hamburgare, glass, popcorn och godis.
Killarna var mycket nöjda över både presenter och allt annat!
Det var en trött Theodor som somnade redan kl.20 igår..och en väldigt trött mamma som
somnade 21.30. Och tur var det eftersom Ella höll mig vaken 1,5 timme i natt.


 Sist men inte minst.... dessa söta tavlorna hittade jag på Gallerix. Vet att många gillar ugglor
och så även jag :-)
Så ett litet tips såhär innan jag avslutar.



Kram på er!



1 kommentar:

  1. Så skönt att Ella är bättre igen! Blev lite orolig....
    kram Bi

    SvaraRadera