In my life

In my life

torsdag 15 november 2012

Dessa leksaker

Igår slog jag in massa julklappar till barnen. Mestadels kläder. Ella förstår ju inte detta riktigt med presenter än och tycker det är kul att leka med allt ungefär... men går ändå in på sitt rum rätt ofta och leker i sitt kök eller ibland då man kollar vad hon gör, står och hon matar sin docka med nappflaska..så söt.

Ville kom ut igår i köket och frågade vad jag gjorde. "Jag slår in julklappar", sa jag.
Då an såg det lilla paketet som var rektangulärt och mjukt så gav han mig en arg blick, pekade på det och sa: "Jag vill inte ha sån mamma. jag vill ha en pistol"!! ...och den meningen återkom någ tre gånger till.
Nyss var det pirater och det är det än som gäller men även pistoler. Vi har vekrligen tre helt olika barn hemma, vilket är väldigt roligt också!
En hen, en han och en hon. Theodor leker med allt om det är det som leken är.. han har aldrig varit killig i sina lekar och alltid tyckt om att kolla i böcker, spela spel, klä ut sig och göra ansiktsmålningar (som pirat), sen har vi Ville som verkligen är pojkig om man nu ska uttrycka sig så. Hård i tonen, ansiktsuttrycken, leker med gubbar, pirater, pistoler och går tunga hårda steg och är i rollen under lekens gång, vilket är kul att se så aldrig Theodor har gjort så. Sen har vi Ella som är så flickig och gungar sina dockor, går och hämtar sina hårspännen och vill man ska sätta dem i håret på henne tycker att hon är "fiiiiiin" :-)
Och innan någon skriver "Är det killigt resp tjejigt? Kan inte en kille leka med dockor och bla bla bla..."
Och Jo, självklart kan dem det! MEN nu menar jag i helheten...det man alltid pratat om. Flickor gör si och pojkar gör så.. och även om inte alla barn är sådana så tror jag ändå att det ligger i generna. Men Theodor är j uett levande exempel. han har aldrig vart så glad för att leka med så killiga saker..och inte heller tjejiga.
Han har inte tyckt om att leka själv över huvudtaget utan vart mer för kompisar.
Så ja, alla är vi olika..och vilken himla TUR att det är just så!




Dessa böcker som heter ELLA, skulle jag vilja ha till
vår Ella. Dels för att de var bra barnböcker och dels för att
det var lite kul att ha böcker om just Ella att läsa hemma.

                                              

Perfekt julklapp till Ella





Detta Dplot så jag på Toys´r Us och jag tyckte det var så sött och roligt!
Även det en klapp för Ella att önska sig :-)


En pistol.... Ja, det önskar ju sig lillkillen. Jag är inte för pistoler hemma och
speciellt inte sådana som ser ut som riktiga vapen. Västern pistol går an men
inte polisvapen. En sådan här ovan provade han en gång hos en kompis och han älskade den.
En bra pistol. Färglad och rolig :-)
Så en sådan önskar sig Ville-bus!


Vad leker era barn med? Och vad tycker ni om vapen i lekarna?


Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar