In my life

In my life

fredag 16 november 2012

Rockiga barn och andra tankar kring barnkläder

Alla har vi ju våra olika stilar gällande allt i vår vardag och så även kläder, stora som små.
En del bryr sig inte alls vad sina barn har på sig medan andra bryr sig väldigt...och jag tillhör isf den sistnämnda. Jag matchar gärna även nappen med Ellas outfit. Ja jag kanske e knäpp men jag e inte ensam om det isf så då får vi vara knäppa tillsammans, jag och de andra :-D

Jag tycker om olika stilar på barnen och jag har alltid varit lite svag för rockiga kläder med cool stil döskallar, stuprörsjeans och hängseln längs med benen då det varit inne, som det är nu igen ;-)
Då Theodor var bebis och uppåt så har han nästan bara haft döskallar på sina t-shirts. Fina tishor dock... och stuprörsjeans med skinnjacka och nån cool mössa till.

När Ville föddes var jag så sjukt trött på dessa döskallar och ville klä vår nya bebis i lite "gubbstil"...kanske dock även för att han just såg ut som en liten gubbe då han var bebis :-)
Han har haft den stilen lite till och från hela tiden men nu då han lever i en piratvärld så är Theodors gamla tröjor väldigt uppskattade haha.
Men NU, nu är jag tillbaka i det rockiga igen...i alla fall på killarna. Ja, Ella också ibland men jag älskar då hon klär så bra i klänningar så hon får gärna vara familjens lilla prinsessa!

Jag hittade lite tuffa tröjor och leggings på Oiidesign barnkläder och där fanns dessa snyggingar bl.a....











Jag kan visst tycka att H&M, Lindex, Kapp-Ahl och de andra "vanliga" kedjorna har fina kläder då och då.
Älskar att Lindex börjat göra lite roligare unisex kläder och så avgudar jag Kapp-Ahls Newbie kollektion. Nästan så man vill skaffa en bebis till nu bara för den sakens skull haha... :-P
MEN så är det kvalité och kvalité på kläder... Och det är inte alltid det dyraste som är bäst, det har jag inte sagt, men i många fall...de flesta faktiskt, så är det ändå så.
Därför handlar jag också ofta märkeskläder till barnen, så jag vet vad jag får.

De märken jag tycker håller bra i kvalitén är bl.a dessa:

P.O.P (och där menar jag deras randiga bas-kollektion. Vissa andra plagg har tappat färg)
Peak Performance
GANT
Ralph Lauren
MeAndI
Benetton


Märken jag haft lite otur med är tyvärr Villervalla, då de trådat sig och blivit lite urtvättat. Även MOLO tycker jag är lite dåliga i färgen.

Sen kan jag verkligen rekommendera Kapp-Ahls egna märke KAXS som har jättesköna, mjuka kläder och deras ytterkläder som har fått jättebra betyg i många sammanhang. Vi har KAXS ytterkläder för andra året i rad nu och det lär bli fler! :-)
Även barnkläderna på Ge.Kås i Ullared har faktiskt varit bättre än många andra dyra märken och där snackar vi verkligen lågpris.
Samma tröja jag hittade på H&M för 99:- hittade jag i Ullet för 39:- och strumpbyxor som finns på P.O.P för 129:- finns i Ullet för 19.90... de ni! Haha

Vart köper ni era barnkläder helst?
Tänker ni på kvalitén, priset eller köper ni det som är fint?


Kram!


3 kommentarer:

  1. Jag handlar det jag tycker är fint, dyrt som billigt kvittar. Har haft en "dyr" period med de två sista kidsen nu men d vände för ca 5 månader sen, vill fokusera mer på min egen garderob och hemmet nu för nu har man själv agerat grå mus i 3 år känns det som så barnen får nu nöja sig med Lindex och HM kläder medans mamman unnar sig lite mer. De växer ju som sjutton nu och dagis är ju inte ett dugg rädd om barnens kläder å där är de ju heltid så jag har lagt "märkeskläder" till dom på hyllan. Visst slinker nåt dyrt plagg ner i påsen nångång då och då men det används mest då på kalas så inte dagis förstör det :) /LH

    SvaraRadera
  2. Förlåt LH, men är det "dagis" uppgift att vara rädd om ditt barns kläder? Förstör de dina barns kläder? Jag hoppas jag har missförstått vad jag har läst! I min värld har "dagis" inget ansvar för kläder utan ansvar över en pedagogisk verksamhet och att ditt barn ska få mat och omsorg och ha det bra. Och väldigt viktigt leka och ha kul. Leka och ha kul brukar slita på kläder, dyra som billiga

    SvaraRadera