In my life

In my life

måndag 19 november 2012

Napp-slut

Idag gjorde jag det. Jag klippte än en gång av mitt hår och denna gången på bägge sidorna. Ja, jag klarar inte av att ha hår som bara hänger och ser trist ut. Vill ha något coolt. Något snyggt. Så idag blev det en ny frilla jag aldrig tidigare burit...men den klädde mig i mångas munnar, så jag är nöjd över klippet!



 Jag går till SKULT på Nova Lund och min frisöt heter Helena.
Kan jag varmt rekommendera!



Idag var det även dags för Ville att besöka tandläkaren på vanlig kontroll och han var så glad hela vägen.
Hälsade på tandläkaren och berättade att han minsann fyllt år :-)

Mammas lilla Pluddie som ändrat sig så himla mycket
blivit så ordenligt, mindre gnällig och så duktig!

 Han visste ju att han skulle få visa tänderna så han började
gapa så fort han satte sig i stolen hihihi...



Efter att tandläkaren sagt (som jag också sagt) är att Ville skulle sluta med nappen. Hon sa att när barnen är tre år så är det stora nog att sluta med napp + att deras bett ger tydligt napp-bett...som även Ville har.
Men slutar dem nu så rättar sig bettet till av sig självt, så sagt och gjort.
Ville chockade mig och gjorde mig väldigt stolt. För på hemvägen tog han nappen och kastade den i papperskorgen!! Det trodde jag aldrig Ville Bergman skulle göra, som varit sååå besatt av sin napp och har haft ett otroligt sugbehov sedan han var bebis och ammades. Vi har haft skitjobbigt med hans besatthet av nappflaskor och nappar så detta gjorde mig grymt stolt!


Det firade vi med glass efter maten....som alla tre åt på sitt egna lilla sätt :-)






Ja, man lär med åren... Theodor var då den enda som inte började äta i strut-änden. Först ;-)




Hur gick det då för Ville att somna utan sin napp?

Jo, det tog ca.10 minuter. Han vände och vred på sig lite mer än vanligt men höll om sin nalle och
jag låg bredvid honom tills han somnade. Ja, jag säger det igen...
Jag är väldigt stolt över honom!
Och Tomten har livat honom ett STORT paket nu när nappen är slängd och avslutad.

NU är min lille Ville stor kille!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar