In my life

In my life

onsdag 14 november 2012

Bron 2 inspelning

Idag var det dags för inspelning av Bron igen. Tredje inspelningen för min del och nästa vecka är det dags igen. Jag tycker det är så roligt. Vi blir som ett team. Man träffar nya människor, vilket jag älskar och det bjuds på så mycket skratt, trevligheter och godsaker :-)
Idag var min kompanjon, Issa. En mycket trevlig kille. En trebarnspappa, så vi hade lite att prata om :-)
Det gick undan idag och inspelningen tog bara 2 timmar men gud vilket jobb det är med allt. Att göra film. Tänk så mycket de filmar och tänk så lite de visar av det som de filmat. Handlar om sekunder och de har filmat i minuter.
Jag är imponerad av dem som klipper och ljussätter och allt vad de gör. De som kånkar på alla saker fram och tillbaka från position till position och för att inte tala om ljudkillen som håller en flera meter lång mikrofon högt i luften och rakt ut över skådespelarna. Snacka om mjölksyra!
Ja, jag är imponerad av allt jag ser och jag blir mer och mer taggad efter varje inspelningstillfälle.

Sen vad vi statister betyder mycket då det gäller film. Vad vore filmen utan statisterna runt om? Sen jag började med dessa statistjobben så har jag mer och mer börjat kolla runtom då man kollar film. Hur folk går och rör sig och man känner igen sig så väl..man lär sig och vet att de fått uppmaning att gå dit, göra si, göra så... och i mitten finns skådisarna. Vad tomt det vore utan allt runt om.
Ja, vi gör ett jäkligt bra jobb och det är KUL också!
Sugen på att bli statist? Anmäl dig på statist.se




 Issa och jag redo inför tagningarna...sisådär 10-12 stycken likadana blev det idag.

Vad vore livet utan en smartphone!? :-D



Nu ska jag tappa upp ett varmt bad och tända lite ljus, för snart kommer Ida hem från
spinningen och då blir det lite hemma-SPA med bad, handmassage i badet och ryggmassage efteråt.
Underbart! Vi är faktiskt bra på att ge varandra sådant och jag tycker det är jätteviktigt.
Dels för varandra och dels för att kroppen behöver det.
Jag behöver Ida och Ida behöver mig.


Puss och kram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar