In my life

måndag 1 oktober 2012

En u n d e r b a r helg

Igår kom vi hem från vår Göteborgstripp och den har varit heeelt fantastisk från början till slut.
Till och med vädret var med oss. Det som var 70% chans till regn... nej nej, här hade vi lite sol bland molnen så Liseberg intogs. Vi åkte tills vi var nöjda och mådde illa. Fem minuters kö istället för 50 på sommaren, så vi insåg dessutom att aldrig Liseberg under högsäsong fler gånger.

När vi kom upp så körde vi till Sofie där hon hade lite fest. Ida och jag var så himla trötta så vi visste varken in eller ut. Vi var taggade till en början att gå ut men tröttheten slog över så när klockan var 01 och dem gick ut så dundrade vi i säng och sov till 08.30. En sovmorgon för oss. SÅ behövligt och SÅ skönt!

Liseberg stod på schemat på lördagen och när vi var nöjda efter några gånger med Balder, Kanonen, Uppswinget, Lisebergsbanan och jag till och med fått upp frugan i Fritt fall, så var vi nöjda och vandrade in till City och gick inne i Nordstan ett tag tills de stängde.
Det blev även middag på Indisk restaurang innan vi checkade in på vårt hotell.
Efter dusch och lite piff gick vi tillbaka till Filmstaden och såg på Hypnotisören. Lite lam film blandad med spänning. Men ja, lite seg emellan det spännande delarna i filmen. Den var bra men jag trodde på snäppet bättre. Faktiskt.
Somnade gott även den kvällen och vaknade redan halv åtta på söndagen.
Frukost i magen så låg vi på sängen och blev rastlösa. Vad gör man nu då? Haha...snacka om att inte ha ett liv utanför barnen. Vi låg och skrattade, pratade, funderade, planerande och kom fram till ett och annat.
Tuzzie rullade på fint till Götet men att tanka med gas, det var ju en resa för sig hahaha...

Tusen tack fina syster som passade  Ville och Ella i helgen. En intensiv helg vet jag det blev och Ville fick vattkoppor i lördags. Så idag vabbar jag och försöker förklara att det inte är några myggbett utan att han är sjuk, att det är vattkoppor. Då skäller han på dem istället och säger fyyy dig, flyg iväg!! :-)