In my life

In my life

tisdag 23 oktober 2012

Inspelningsdags!

Idag var det en kall men rolig dag! Dax för inspelningen av Bron (säsong 2) och det var kanonkul! Jag var taggad som sjutton och kl.07 var jag i Malmö, redo för att klä mig som polis.
Kände mig skitsnygg och då komplimangerna flödade (haha sant) så kändes det riktigt bra ;-)

Ett jättebra team jobbade jag med. Både svenska och danskar och alla var trevliga. Sen att jag har jättesvårt för danska, det är ju lite jobbigt när de börjar snacka med en :-)  Jag sa mmm och började prata om annat när jag hade sagt "va?" två gånger haha :-P

Sofia och Kim som har huvudrollerna i serien  Bron var också fantastiskt trevliga. Har ju lite svårt för hennes sätt i serien men ja, hon var to much better irl. Roligt att se hur teamet jobbar, som alltid och platsen vi var på var perfekt för en kriminalserie. Lagom kusligt.



10 grader men kyligt och blåsigt så det blev ullstrumpor, leggings,
mysbyxor, linne, två långärmade tröjor, en skyddsväst, en fleece och polisuniformen.
OCH jag var ändå kall! Undrar vad man ska ha på sig när inspelningen är i december!?

 Redo för att inta yrket polis!

 Huvudrollsinnehavaren Kim.


 Passade på att fråga sjukvårdspersonalen lite om svimningar och affektkramper hos
barn då vi hade paus (för de var utbildade ambulanssjukvårdare).
Upp till 3 minuter är det ingen fara om de är avsvimmade och man ska ha henne
liggandes och hålla upp benen.
Så nu vet jag det om det nu händer igen....vilket jag i n t e hoppas :-(

 Väl omhändertagna var vi hela gänget med frukost, fika, lunch och
massa gott.

Frida, som gav mig själva statistjobbet som polis.
Tack för det tjejen! :-)



Nu rullar Hollywood-fruar på Tv3 och den där Gunilla alltså... Jag förstår att
Maria Montazami är rädd för henne. Skulle jag också vara. Vilken människa!
Min lilla fru ligger nerbäddad i sängen men hög feber och ont i hela kroppen.
Hon blir hemma i morgon och jag jobbar 07-20. Då man verkligen bara
önskar att man kunde vara hemma och hjälpa till.
Hoppas det inte drar sig vidare till mig och barnen... Nästa vecka är det ju
höstlov och på måndag drar jag och ungarna till Växjö för några dagar.


Kram!



1 kommentar: