In my life

In my life

måndag 8 oktober 2012

GRATTIS THEODOR 7 ÅR

Denna dagen för 7 år sedan var jag nyförlöst och hade en liten son bredvid mig. En väldigt önskad sådan och jag var dessutom bombis på att det var en pojke innan han kom ut. Jag bara kände det på mig :-)
Idag fyller denna lille killen 7 år och jag tycker dessa åren bara rusat iväg.

Idag blev det frukost på sängen med sång och presenter. Ville och Ella hade lite svårt att förstå det där med varför bara Theodor fick öppna presenterna och de två bråkade dessutom vem som skulle få hålla i dem haha..ja, det är inte lätt alla gånger :-)

Middagen blev köttfärssås och spagetti som födelsedagsbarnet själv fick välja och givetvis blev det tårta med sju ljus i. Prinsesstårta med marsipan som är Theodors favorit i tårtväg.





                               
Frukostbrockan dukad enligt Ts önskemål - korvmacka med yoggi och mjölk.
Å så alla presenter såklart! :-)

"Miiin, miiin..., miiin"..
Nöjd och stolt sjuåring med nya mysdressen och nya mobilen.

Den obligatoriska födelsedagstårtan

Ville berättade fler än en gång att han också faktiskt vill ha en tårta
när han fyller år och ett stort stort svärd.

Ella tyckte det var festligt med kalas och tårta :-)
Den befann sig lite....överallt sen haha.
För att inte tala om spagettin och köttfärsåsen...phu..

Denna boken (en fylla.i-bok) kan jag tipsa om till era barn eller till
någon som fått barn. Man fyller från födelsen tills det att barnet fyller 18 år.
En jätterolig bok att ha faktiskt då man följer och kan titta tillbaka från
tidigare år hur man såg ut, ritade, vad man hade för skostorlek och hur lång man var.
Plus att man får ställa frågor till barnet som de ska svara på och som passa åldern.
Theodor tycker den är rolig och idag när jag tog fram den sa han "Ah just det, den boken ja"!
Så satt han och fnissade åt sina gamla teckningar och hur han såg ut då han var liten :-)
Boken finns bl.a att köpa på Village

Här fyllde Theodor 2 år

I dessa färgade rutor finns lite man ska fylla i..
Allt från mina intressen och kompisar till roligaste ämnet och vad man brukar
leka med sina kompisar.
För de små (2 år) är det tex. ord jag kan säga, här är jag kittlig och mina smeknamn.
Till varje ålder ska man också rita ett litet konstverk. Här har det hittills varit en gubbe :-)
Idag missade Theodor sitt konstverk så han får göra det i morgon...Undrar vad det blir i år? ;-)


Nu ska jag pussa mina barn godnatt.


Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar