In my life

In my life

fredag 28 september 2012

Nya steg framåt

Nu börjar jag se ljuset i tunneln!
Det har varit två intensiva veckor och inte bättre att hostan håller på att ta kål på mig. Det gör så ont men jag vet att inte hostmedicin hjälper. Har varit med förr. Förra året hade jag hosta och utskriven medicin...och ändå höll den i sig i tre (!) månader. Så det är bara att härda ut.
Men flytten är nu klar. Igår tömde jag det absolut sista och i morse lämnade jag över nyckeln till de nya hyresgästerna, så nu har vi lämnat Pinnmöllan bakom oss..på gott och ont. Men vi trivs super i denna nya lägenheten och skulle nog inte vilja flytta tillbaka. Den känns bättre helt enkelt. Det är grannarna man saknar men de finns ju kvar och endast 20 minuters promenad så.. :-)

Igår hade vi turen med oss. Flytet, Goét... Japp, vi körde två flugor i en smäll. Ny köpare till vår bil skrev på papper och tog med sig bilen hem...30 min senare satt jag på bussen på Malmö för att hämta vår nya pärla som vi provkörde i förrgår. En Volvo V70. Tuzzie är hennes namn. TUZ - Tuzzie :-D
VI är supernöjda! Hon har grejer som den andra inte hade.... Hon har:
- AC
- Bredare rumpa (så barnen får plats gott och väl.
- Dragkrok
- Takräcke
- Automat växel
- Läder och tyg på sätena

Mmm...perfekt! Sa jag att vi är nöjda?
Hon är röd. Knallröd! Jag ville inte ha en röd bil men när jag körde henne så höjde hon sin status.
Japp, jag gillar henne..röd som en naggande god jordgubbe hahaha ;-)

Killarna rum börjar ta form också men sängen är fortf inte monterad så vi haft fullt sjå in på nätterna att packa, köra, packa upp mm... så det var får ta sin tid men de klagar inte. De somnar gott på sina madrasser på golvet och nanar gott hela natten lång.



Idag kommer Theodors pappa hit så ska vi hämta T på skolan tillsammans innan de åker tillbaka till Växjö. Helgen är vår egentligen men han var här förra helgen för i morgon får den lilla lyckosten åka till Turkiet. Hur härligt hade inte det varit nu?! Mmm...avis är bara förnamnet. Glad för hans skull! :-)

Theodor i nya vinterjackan.
Från MOLO.


Min syster kommer också hit i em/kväll. Hon ska vara barnvakt och Ville och Ella hela helgen. Jag och Ida ska ju till Göteborg på en mysig weekend. Utan barn. Utan barnprat...går det tror ni? VI kommer alltid in på barnen haha. Ja, vi älskar ju dem!! :-D
Men vi ska försöka släppa allt och bara vara VI. OSS.


När vi satt i soffan häromdagen så kom Ella med varsin hakklapp åt oss och satte på haha.
Hon är så fixig nu med sina dockor. Bär och matar, nattar dem och ge dem riskaka. Sötnöt.


Dax att fixa undan liiite här hemma i alla fall innan jag ska hämta daddy Dj och innan syrran kommer.
Fullt upp ännu en dag...men snart, snart får vi vår belöning.


Puss o kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar